SRA Posted June 13, 2007 Share Posted June 13, 2007 Har en Genaker jeg vil prøve på båten, hva er en grei dimmensjon (tykkelse) på skjøtene?? Båten er 36ft. Quote Link to post
Kosmix Posted June 13, 2007 Share Posted June 13, 2007 (edited) Jeg har to sett med skjøter til spinnakeren min. Den er 54m2. For lettvind bruker jeg 3mm, og ellers 10mm (eller 12mm) som er god å holde i. Når det blåser ca 1-2m/s eller mindre, blir de tykke skjøtene så tunge at spinnakeren ikke vil stå fint. Edited June 13, 2007 by Kosmix (see edit history) Quote Seilerhilsen fra Kosmix! Logg og blogg: x79.blogspot.com Twitter: Følg meg her! Link to post
Enzo Posted June 13, 2007 Share Posted June 13, 2007 Min gennaker er ca 70-75kvm og jeg bruker 10mm skjøter , det er en fin dimensjon da det ikke er så tungt som 12mm samtidig som det er greit å holde i. Men dette med vekt kommer jo også litt an på hvilket materiale du velger. Quote Link to post
Recommended Posts