SRA Startet 13.Juni.2007 Link til dette innlegget Startet 13.Juni.2007 Har en Genaker jeg vil prøve på båten, hva er en grei dimmensjon (tykkelse) på skjøtene?? Båten er 36ft. Sitér dette innlegget Link to post
Kosmix Svart 13.Juni.2007 Link til dette innlegget Svart 13.Juni.2007 (redigert) Jeg har to sett med skjøter til spinnakeren min. Den er 54m2. For lettvind bruker jeg 3mm, og ellers 10mm (eller 12mm) som er god å holde i. Når det blåser ca 1-2m/s eller mindre, blir de tykke skjøtene så tunge at spinnakeren ikke vil stå fint. Redigert 13.Juni.2007 av Kosmix (see edit history) Sitér dette innlegget Seilerhilsen fra Kosmix! Logg og blogg: x79.blogspot.com Twitter: Følg meg her! Link to post
Enzo Svart 13.Juni.2007 Link til dette innlegget Svart 13.Juni.2007 Min gennaker er ca 70-75kvm og jeg bruker 10mm skjøter , det er en fin dimensjon da det ikke er så tungt som 12mm samtidig som det er greit å holde i. Men dette med vekt kommer jo også litt an på hvilket materiale du velger. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.