Jump to content

Gratulerer med ny skute Poseidon

Troll 20

Recommended Posts

Gratulerer med ny flott båt Poseidon..... Gjev skute er det... :flag:

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Jeg takker så meget for alle gratulasjoner, det er så meget at jeg ikke rekker over å svare på dem alle :crazy:

Derfor blir det bare noen spredte kommentarer, denne gangen . . . .

Dette skal bli greier å ta knekken på brygga på Lindøy med, tenker jeg! :lol:

Ja, jeg frykter at den kan ta knekken på det meste; bygget som isbryter, med 18mm plater og en totaltvekt på godt over 100 tonn :eek::eek:

La oss alle håpe for Jans ve og vel at motoren er uten turbo :wink:

Den har to, men jeg må bli flinkere til å telle fingrene før og etter rengjøring.

... Håper at du legger ut opplysninger om skutas bakgrunn. Gratulerer så mye. Ser ut til å være god plass til å måle solhøyder.

Ja, jeg har masse stoff som blir lagt ut på hjemmesidene så snart jeg får anledning.

Den klokka du har til venstre på bildet fra styrehuset, slår den glass ?

Nei, på den som jeg har er det bare det gamle "huset" som henger igjen. Innmaten er en elektronisk sak fra Claes Ohlson.

Vi må nok kutte ut tråden. Poseidon har jo ikke til å lese tråden han er jo bare om bord

Jo, jeg leser, men samtidig er jeg her for å gjøre noe annet også . . .

Blir praksisturen på båtførerkurset som pågår nå i Poseidon eller Poseidon II nå da :wink: ??

Det avhenger av forhold som jeg ikke har kontroll over, men jeg håper at Joakim skal kunne fortelle det når dere treffes på tirsdag.

Dette var virkelig flott. Må bare finne en måte og komme meg til Stavanger på til høsten.....

Denne må oppleves!

Takker så meget; du må hjertens gjerne komme - kanskje du planlegger D5L til høsten?

He du kaiplass te alt dettan ? :seeya:

Kaiplasse er ikke begrensningen foreløpig - det er langt verre med å finne tid til å ta seg av alt som er kjekt å holde på med :headbang:

Håper du du kommer til Havnadagene i Haugesund med den flotte skuta :sailing: Og at jeg har anledning til å se den :confused:

Ja, jeg regner med det!

Påmeldingen ble sendt igår, og du er selvfølgelig velkommen ombord - spesielt hvis jeg også får anledning til å kikke på din gamle traver....

- - -

Ellers; enda en gang 1000 takk for alle gratulasjoner, det er kjekt å se at så mange bryr seg om det jeg holder på med :wink::wink::wink:

Med vennlig hilsen POSEIDON

Hva med Sailor klenodiene? Eller finnes det kanskje slike i den nye skuta også?

Hei igjen Ingar og mange takk for gratulasjonene!

Nei, det er dessverre dårlig med Sailor der ombord, kun en RT-146 med to betjeningsstasjoner. Men i tillegg er full VHF og HF GMDSS, fordelt på diverse Furuno, Skanti og annet . . . .

Hvilken maskin står i den nye skuta? :smiley:

Her ombord står to stk TAMD 120B-CC som går inn på et samlegear til en vridbar propell med diameter 1710 mm.

Du må bare komme ombord og kikke så snart jeg kommer sørover - den er nok lett gjenkjennelig :smiley:

Her ombord står to stk TAMD 120B-CC
Gratulerer så mye med nyervervelsen :cheers: .......men.....grønne motorer??? Var det noe mer enn fingrene som ble skadet nylig? :lol::lol::lol:

Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808

Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram

• Mahatma Gandhi, 1869-1948: Vaksinasjon er en barbarisk praksis og en av de mest fatale av alle vrangforestillinger som er aktuelle i vår tid. Samvittighetsfulle motstandere av vaksinasjon bør om nødvendig stå alene mot hele verden for å forsvare sin overbevisning.
"Jeg har hatt en Volvo Penta - og det var ganske nøyaktig en for meget!!!"

Tenkte jeg skulle la gledesrusen til Poseidon gå over før gamle synder skulle frem i dagen, men siden SveinHa startet så følger jeg opp... Tenkte akkurat det samme som SveinHa her...

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Gratulerer så mye med nyervervelsen :cheers: .......men.....grønne motorer??? Var det noe mer enn fingrene som ble skadet nylig? :lol::lol::lol:
Tenkte jeg skulle la gledesrusen til Poseidon gå over før gamle synder skulle frem i dagen, men siden SveinHa startet så følger jeg opp... Tenkte akkurat det samme som SveinHa her...

Dere er ikke de første som undres. Mer enn noe forundres jeg av meg selv. Men når man har surfet bruktmarkedet på den nordlige halvkule lenge nok så innser man fort at dette må bli en serie med kompromisser. Når først resten av båten er så nær opp til det som jeg behøver, så må jeg gjøre som Fanden, om ikke å spise fluer, så må jeg leve med at det rælet som står nede i hesthuset bare er noen grønnmalte svensker :headbang::headbang:

Gratulerer så masse med ny flott båt! :flag:

Hilsen Ingrid

Tusen takk Ingrid!

Poseidon II er minst like synlig og gjenkjennelig som den første - og du må bare ta kontakt når du ser skibet.

Hils din kjære!

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...