Jump to content

Tenningslåsproblemer. Hjelp til kobling!


Avmønstret2

Recommended Posts

Hei

Har som nevnt i en annen tråd mistet nøkkelen til båten (Nidelv 24 med VP md17c) og jeg har derfor kjøpt en ny tenningslås på Torshov Bilrevisita (gadd ikke betale over 1000 spenn for en på VP). Problemet er at det selvfølgelig ikke er en lek å koble til den nye låsen....:

 

 

I båten er det 5 stk kabelsko med ledninger, noen er merket, som skal kobles til. I parantes angis nummer som står på tenningen der de kobles til:

- ledning Key Switch 30 (30)

- ledning Key Switch 50 (50)

- ledning Key Switch 75 (75)

- umerket kabelsko med en grå og en rød ledning (30)

- umerket kabelsko med to røde ledninger (15)

 

Den nye tenningslåsen har selvfølgelig (grrr...) ikke de samme benevnelsene, og har i tillegg et koblingspunkt som ikke passer....På den nye låsen står det:

15

15a

30

50

p

 

Koblingspunktet som har benevnelsen "30" på tenningslåsen er dobbelt så stort som de andre, men jeg antar at "ledning Key Switch 30" og "umerket kabelsko med en grå og en rød ledning" skl sammen inn på denne. På VP-låsen var det 2 koblingspunkt som begge gikk inn på kontakter med benevnelsen 30. Regner med at de er koblet sammen.

 

Noen som har ide om hvor jeg skal koble hva? Hadde satt umåtelig pris på om noen kloke hoder her inne kan prøve å skjønne noe av dette og hjelpe meg!

 

mvh Terje Christiansen

Link to post
Share on other sites

Hei

Spørs om du ikke må tjuvkoble her :eek::lol:

 

Du sier at du har 5 koblinger ??

Etter hva jeg vet så skal det vel bare være 4 stk på MD 17 :confused:

 

- Hvit 6 mm2 ledning til startmotoren som er merket med "50"

- Rød 6 mm2 ledning fra startmotoren som er merket med "30"

- Rød 2,5 mm2 ledning går fra samme punkt på tenningen som den forige røde kom inn "30" til ekstra strømbryter på panelet.

- Grønn 1,5 mm2 ledning til ladelampa som er merket med "75"

 

Men hvor de skal festes på den nye tenninga er det verre med, har du et merke på den nye tenninga?

Link to post
Share on other sites

Det er noe som heter Merit Malta Ltd. Lå ved et skjema som jeg ikke skjønner et kvidder av....ikke forholder det seg til de betegnelsene på selve tenningslåsen heller....

 

Er det bare å prøve seg fram eller kan det gå mye feil da?

 

Takk for svar!

 

Plenen

Redigert av Plenen (see edit history)
Link to post
Share on other sites

På utsiden av tenningshuset står det p-15-15a-50, noe som kanskje forholder seg til nøkkelens posisjon....? Ser slik ut...

P = av

15 = trinn 1

15a = trinn 2

50 = start

 

30-koblingen er dobbelt så stor som de andre, så det er sikkert fordi det skal være viderekoblet til ekstrabryteren (hva er forresten det?)

 

plenen

Redigert av Plenen (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...