Jump to content

Lås til påhengsmotor


Vaffel

Recommended Posts

Ifølge Suzuki pusheren i Trondheim (for et par år siden) så finnes det ikke noen lås til påhengsmotor som er forsikringsgodkjent. Det finnes derimot enkelte låser så allikevel kan funke OK. Jeg har en som består av en låsesylinder fra ABUS og som ellers er en stor stålklump som låses fast på den ene mutteren på bolten til motoren. Den funker slik at når man prøver å skru ut bolten så går mutteren rundt slik at den ikke kan løsnes. Imidlertid er det relativt enkelt å stjele en påhenger selv om den er låst, man kommer langt med motorsag. Det bli jo litt mer jobb og bråk, slik at er man heldig tar de nabobåten istedenfor.

Link to post
Share on other sites

Jeg må ha en som er godkjent av forsikringsselskaper.

 

Når du sier "må ha", er det forsikringsselskapet som sier det? Har mine forsikringer i Gjensidige og der er det ikke noe krav om dette, det jeg vet eller kan finne. De selger heller ikke noen låser til påhengsmotorer, men alle andre typer sikkerhetsopplegg beregnet for båt.

 

se; http://www.sikkerhetsbutikken.no/Gjensidig...aat(Gjensidige)

 

:sailing:

Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and!

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...