Jump to content

Hva slags middel skal motoren sprayes med ?

lano2

Recommended Posts

6-66 er ganske OK. Kan også brukes til konservering av bensinmotorer. Olje derimot høres ut som noe skikkelig søl....

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi

Olje derimot høres ut som noe skikkelig søl....

Ikke hvis du bruker konserveringsoljen til Biltema. Bra rustbeskytter og forsvinner ikke, annet enn på flater der det blir for varmt.

Har tidligere benyttet 50/50 olje og white spirit i dusjeflaske uten at motoren tok synlig skade. Ikke rustet det heller.

Dette ble altså gjordt ved opplag med gjentakelse en gang i løpet av vinteren.

Knakende bra dette Mulligan..... er vel noe for kjærnen i Reginaen.. :lol::lol:

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Halvbland vanlig motorolje og white sprite og hell det på ei dusjflaske. Like bra om ikke bedre enn alt fixfakseriet en får kjøpt. Bruker det både i egen og yrkesbåter.

Dette må vel være stoffet å spraye på en plastet trebåt slik som Regina'en?

:cryin: Stokkmaur går vel ikke i Burmateak ? :confused: Nå ble jeg skremt. :eek: Tror du Lundebåt tar Regina'en i innbytte mot en Bav Vision ? :lol::puke:

Stokkmaur går vel ikke i Burmateak ?

Vet ikke noe om teak. Men de trives godt i balsaskrog

Tror du Lundebåt tar Regina'en i innbytte mot en Bav Vision ?

Akseanalytikere og prester tror.

Andre vet.

Halvbland vanlig motorolje og white sprite og hell det på ei dusjflaske. Like bra om ikke bedre enn alt fixfakseriet en får kjøpt. Bruker det både i egen og yrkesbåter.
Er dette effektivt å spraye på alle metalldeler ombord som skroggjennomføringer, kjettinger, releer og andre elektriske komponenter? Jeg bruker endel beskyttelsesolje fra biltema, art nr 36-4515 i løpet av sesoingen. Kanskje halvblanding av olje og white sprite gir samme virkning?

.......Er dette effektivt å spraye på alle metalldeler ombord som skroggjennomføringer, kjettinger, releer og andre elektriske komponenter? ......

Jeg bruker det i hvertfall, og har brukt det i mange år, rund baut og til all verden.