lano2 Startet 14.Juni.2007 Del på Facebook Startet 14.Juni.2007 Sikkert litt tidlig å spraye over motoren ennå med et eller annet "kliss", men hva bruker dere ? ...regner med at 5-56 er utelukkende... 6-66 derimot...? Sitér dette innlegget Link to post
Blue_Dragon Svart 14.Juni.2007 Del på Facebook Svart 14.Juni.2007 Dette er et godt spørsmål. En del sverger til WD40. Volvo mekaniker sa Olje... Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 14.Juni.2007 Del på Facebook Svart 14.Juni.2007 6-66 er ganske OK. Kan også brukes til konservering av bensinmotorer. Olje derimot høres ut som noe skikkelig søl.... Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
lano2 Svart 14.Juni.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 14.Juni.2007 Gammel dansk er vel bedre enn olje ? Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 14.Juni.2007 Del på Facebook Svart 14.Juni.2007 Olje derimot høres ut som noe skikkelig søl.... Ikke hvis du bruker konserveringsoljen til Biltema. Bra rustbeskytter og forsvinner ikke, annet enn på flater der det blir for varmt. Sitér dette innlegget Link to post
lano2 Svart 14.Juni.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 14.Juni.2007 Kan den sprayes på ? Sitér dette innlegget Link to post
jo_no Svart 14.Juni.2007 Del på Facebook Svart 14.Juni.2007 Har tidligere benyttet 50/50 olje og white spirit i dusjeflaske uten at motoren tok synlig skade. Ikke rustet det heller. Dette ble altså gjordt ved opplag med gjentakelse en gang i løpet av vinteren. Sitér dette innlegget Link to post
olpi Svart 14.Juni.2007 Del på Facebook Svart 14.Juni.2007 6-66 eller WD 40. Den siste lukter best. Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 14.Juni.2007 Del på Facebook Svart 14.Juni.2007 Kan den sprayes på ? Den leveres på sprayflaske. Sitér dette innlegget Link to post
Mulligan Svart 14.Juni.2007 Del på Facebook Svart 14.Juni.2007 (redigert) Dette må vel være stoffet å spraye på en plastet trebåt slik som Regina'en? Redigert 14.Juni.2007 av Mulligan (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Sydvesten Svart 14.Juni.2007 Del på Facebook Svart 14.Juni.2007 Knakende bra dette Mulligan..... er vel noe for kjærnen i Reginaen.. Sitér dette innlegget Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utførtJohann Wolfgang von Goethe 1749-1832 Link to post
Sigurd Svart 14.Juni.2007 Del på Facebook Svart 14.Juni.2007 Halvbland vanlig motorolje og white sprite og hell det på ei dusjflaske. Like bra om ikke bedre enn alt fixfakseriet en får kjøpt. Bruker det både i egen og yrkesbåter. Sitér dette innlegget Link to post
lano2 Svart 14.Juni.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 14.Juni.2007 Dette må vel være stoffet å spraye på en plastet trebåt slik som Regina'en? Stokkmaur går vel ikke i Burmateak ? Nå ble jeg skremt. Tror du Lundebåt tar Regina'en i innbytte mot en Bav Vision ? Sitér dette innlegget Link to post
lano2 Svart 14.Juni.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 14.Juni.2007 Håper jeg får med noen gode redningsvester på kjøpet: Sitér dette innlegget Link to post
Mulligan Svart 14.Juni.2007 Del på Facebook Svart 14.Juni.2007 Stokkmaur går vel ikke i Burmateak ? Vet ikke noe om teak. Men de trives godt i balsaskrog Tror du Lundebåt tar Regina'en i innbytte mot en Bav Vision ? Akseanalytikere og prester tror. Andre vet. Sitér dette innlegget Link to post
lano2 Svart 14.Juni.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 14.Juni.2007 Prester !! Sitér dette innlegget Link to post
roaldbj Svart 14.Juni.2007 Del på Facebook Svart 14.Juni.2007 Halvbland vanlig motorolje og white sprite og hell det på ei dusjflaske. Like bra om ikke bedre enn alt fixfakseriet en får kjøpt. Bruker det både i egen og yrkesbåter. Er dette effektivt å spraye på alle metalldeler ombord som skroggjennomføringer, kjettinger, releer og andre elektriske komponenter? Jeg bruker endel beskyttelsesolje fra biltema, art nr 36-4515 i løpet av sesoingen. Kanskje halvblanding av olje og white sprite gir samme virkning? Sitér dette innlegget Link to post
Hydrox Svart 14.Juni.2007 Del på Facebook Svart 14.Juni.2007 Spurte skibets trikker hva han ville brukt på elektrisk, 2-26 var godt stoff i følge ham. Fortrenger fukt og bevarer. Sitér dette innlegget Link to post
Sigurd Svart 14.Juni.2007 Del på Facebook Svart 14.Juni.2007 .......Er dette effektivt å spraye på alle metalldeler ombord som skroggjennomføringer, kjettinger, releer og andre elektriske komponenter? ...... Jeg bruker det i hvertfall, og har brukt det i mange år, rund baut og til all verden. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.