Jump to content

Om det å gjøre for nøyaktig arbeide.

M/B Shanty

Recommended Posts

Fortvilelsen var stor da jeg kom hjem fra Kypros og fant ut at overbygget hadde sprukket i skjøtene. Kva i heiteste!! var første reaksjon.Springer og henter røyk og tenkepils.... AHA! tenker jeg, det har tørket og trøkket seg samen og vekten ligger og trykker på vinduene/pakningene. Kjempestolt av mitt resonement løper jeg og henter enGledespils og mer røyk. Sitter i sola og tenker på hvor lur jeg er som finner ut av dette så greit! Men...plutselig slår det meg at disse vinduene har jo stått i i lengre tørkeperioder enn dette. Så det kan jo ikke være grunnen. Gledespilsen døpes om til pokkerpilsen. Etter mye om og men finner jeg grunnen. I vinter hadde jeg byttet deler av en vegg mellom pentry og barnas forlugar. Jeg var da en meget nøyaktig og flink herremann. Arbeidet var så bra at det var max 1 mm luft mellom vegg og tak. Når godværet nå begynte å virke for fullt, førte dette til at taket ble liggende og hvile på veggen, og skjøtene måtte ofre seg. Heldigvis har man fein sag, så det var kjapt å rette opp i når jeg fant grunnen. Blir nok noen timer ekstra arbeide med liming av skjøter, men det gikk jo forholdsvis bra tilslutt.

Så mn nye erfaring er: "Ikke vær for tight, når du fikser trebåt"

Alf Kåre

Min hjemmehavn - Feda Småbåthavn

Ja, ja....det problemet vil jeg aldri få.. :rolleyes:

Når jeg lager nye skott så "passer jeg alltid på" å få noen mm. klaring...3-4 noen steder og 4-5 mm andre steder. Godt å høre at dette er fornuftig. :lol:

Du glemmer bilder.....bilder mann.

Ta deg en "fotografpils" og knips ivei. :cheers:

Ser ikke båtene slik de er, men slik de kan bli!!

Forvalter "Aase II - N7" - en 52 kvm. Anker-båt fra 1917. Seil fra North Sails, Lowrance 3500c plotter og X51 ekkolodd.Medlem av KNS,KNBF,KTK,SA,DFÆL. Ønsker veldig å få tak på et skuteskrog på +/- 40 fot som jeg kan få sette istand.

Det er viktig å lære å nyte sin pils. Altfor mange unge bælmer brennevin av varierende kvalitet fordi det er det de får.

Arendalspils-033-160h.jpg

MVH Ole B

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

'78 HB 21 m/Marna MB10A - '91 Volvo 945 aut

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...