M/B Shanty Startet 14.Juni.2007 Link til dette innlegget Startet 14.Juni.2007 Fortvilelsen var stor da jeg kom hjem fra Kypros og fant ut at overbygget hadde sprukket i skjøtene. Kva i heiteste!! var første reaksjon.Springer og henter røyk og tenkepils.... AHA! tenker jeg, det har tørket og trøkket seg samen og vekten ligger og trykker på vinduene/pakningene. Kjempestolt av mitt resonement løper jeg og henter enGledespils og mer røyk. Sitter i sola og tenker på hvor lur jeg er som finner ut av dette så greit! Men...plutselig slår det meg at disse vinduene har jo stått i i lengre tørkeperioder enn dette. Så det kan jo ikke være grunnen. Gledespilsen døpes om til pokkerpilsen. Etter mye om og men finner jeg grunnen. I vinter hadde jeg byttet deler av en vegg mellom pentry og barnas forlugar. Jeg var da en meget nøyaktig og flink herremann. Arbeidet var så bra at det var max 1 mm luft mellom vegg og tak. Når godværet nå begynte å virke for fullt, førte dette til at taket ble liggende og hvile på veggen, og skjøtene måtte ofre seg. Heldigvis har man fein sag, så det var kjapt å rette opp i når jeg fant grunnen. Blir nok noen timer ekstra arbeide med liming av skjøter, men det gikk jo forholdsvis bra tilslutt. Så mn nye erfaring er: "Ikke vær for tight, når du fikser trebåt" Alf Kåre Sitér dette innlegget Min hjemmehavn - Feda Småbåthavn Link to post
skibsplast ohoi Svart 14.Juni.2007 Link til dette innlegget Svart 14.Juni.2007 og at lykken er en Feinsag Fint at du fikk ordnet dette uten alt for store skader. Sitér dette innlegget River 350 med 10 hk mercury Suzumar 320 med 6 hk Suzuki Motor stjålet. Link to post
M/B Shanty Svart 14.Juni.2007 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 14.Juni.2007 Store arr i sjelen........... Sitér dette innlegget Min hjemmehavn - Feda Småbåthavn Link to post
Sleipner93 Svart 14.Juni.2007 Link til dette innlegget Svart 14.Juni.2007 Flott at du fikk fikset det, når skal Shanty på vannet foressten? Sitér dette innlegget Link to post
vikers Svart 14.Juni.2007 Link til dette innlegget Svart 14.Juni.2007 Ja, ja....det problemet vil jeg aldri få.. Når jeg lager nye skott så "passer jeg alltid på" å få noen mm. klaring...3-4 noen steder og 4-5 mm andre steder. Godt å høre at dette er fornuftig. Du glemmer bilder.....bilder mann. Ta deg en "fotografpils" og knips ivei. Sitér dette innlegget Ser ikke båtene slik de er, men slik de kan bli!! Forvalter "Aase II - N7" - en 52 kvm. Anker-båt fra 1917. Seil fra North Sails, Lowrance 3500c plotter og X51 ekkolodd.Medlem av KNS,KNBF,KTK,SA,DFÆL. Ønsker veldig å få tak på et skuteskrog på +/- 40 fot som jeg kan få sette istand. Link to post
Sleipner93 Svart 14.Juni.2007 Link til dette innlegget Svart 14.Juni.2007 (redigert) Fotografpils er jeg enig i! Selvom jeg også har vært litt slapp med bilder i det siste Redigert 14.Juni.2007 av Sleipner93 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Honduras Svart 15.Juni.2007 Link til dette innlegget Svart 15.Juni.2007 Fotografpils er jeg enig i! Selvom jeg også har vært litt slapp med bilder i det siste Er ikke du 14 år da, Sleipner ? 4 år igjen til du kan drikke pils da vet du... Sitér dette innlegget * Prosjekt Glen-L Squirt * Prosjekt Lagringsstativ påhengsmotor * Prosjekt 4 fot vugge Link to post
Belgarath Svart 15.Juni.2007 Link til dette innlegget Svart 15.Juni.2007 Det er viktig å lære å nyte sin pils. Altfor mange unge bælmer brennevin av varierende kvalitet fordi det er det de får. Sitér dette innlegget MVH Ole B ------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- '78 HB 21 m/Marna MB10A - '91 Volvo 945 aut Link to post
Sleipner93 Svart 15.Juni.2007 Link til dette innlegget Svart 15.Juni.2007 Tja, var ikke jeg som skulle ha pilsen da men Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.