roesok Svart 15.Juni.2007 Link til dette innlegget Svart 15.Juni.2007 Den første er vel solgt... Den andre kjenner jeg ikke til, men denne dieselmotoren er den mest vanlige i daycruiser-klassen. Støyer vel litt, men er økonomisk og ellers helt grei. Av daycruisere i prisklasse 200 - 300.000,- er det mye å velge mellom. Askeladden, Skibsplast, Yamarin, Uttern, Flipper, Ryds, Bella etc. Sitér dette innlegget Ingen kan oppdage nye verdenshav om han ikke har mot til å tape kysten av synet. Link to post
Avsluttet2 Svart 15.Juni.2007 Link til dette innlegget Svart 15.Juni.2007 Bare måten å utnytte plassen under kalesjen på får meg til å se rødt i det siste forslaget ditt. Sitér dette innlegget Link to post
roesok Svart 15.Juni.2007 Link til dette innlegget Svart 15.Juni.2007 ???? Skjønte ikke helt denne... Sitér dette innlegget Ingen kan oppdage nye verdenshav om han ikke har mot til å tape kysten av synet. Link to post
ola_dunk Svart 15.Juni.2007 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 15.Juni.2007 (redigert) Bare måten å utnytte plassen under kalesjen på får meg til å se rødt i det siste forslaget ditt. Han mener vel baylineren .. Egentlig helt enig med deg Redigert 15.Juni.2007 av ola_dunk (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
roesok Svart 15.Juni.2007 Link til dette innlegget Svart 15.Juni.2007 Enig med hvem -om hva..? Sitér dette innlegget Ingen kan oppdage nye verdenshav om han ikke har mot til å tape kysten av synet. Link to post
Bearded Beast Svart 15.Juni.2007 Link til dette innlegget Svart 15.Juni.2007 Hei Roesok, her er jeg ganske enig med deg. Tror nok at vi kan trekke fra noen "ljuge knob" iflg test av 115hk i båtmagasinet var toppfarten på flipper 630 cc 37 knop på alle motorene utenom honda da.. og en annen test fra samme blad av 150hk samme båt i ht utgave så var det 45 knop som var melodien. Sitér dette innlegget Link to post
ola_dunk Svart 16.Juni.2007 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 16.Juni.2007 hvordan er denne motoren ? 2 takter Johnson (HK) 115 2001 mod. Sitér dette innlegget Link to post
Mouche Svart 16.Juni.2007 Link til dette innlegget Svart 16.Juni.2007 Har hatt en 115hk Johnson to-takter (Ocean Runner) årgang 1997 som jeg kjøpte i 1999 og solgte nettop. Ikke hatt et eneste problem med den, startet hver gang og aldri stoppet for meg! Tok "service" på den selv hvilket ganske enkelt bestod i å stoppe motoren om høsten ved å bruke foggingoil i luftinntak, ferskvannskjøre, tilsette lurium i bensintanken ved lagring, skifte plugger, skifte girolje og smøre alle smørepunkter. Skiftet bensinfilter et par ganger, men aldri måttet åpne opp noe som helst. Motoren kan absolutt anbefales. I mine øyne har den et godt lydbilde til to-takter å være og jeg kunne også dorge med denne motoren en god stund uten feilslag eller protester. Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
Finngood Svart 18.Juni.2007 Link til dette innlegget Svart 18.Juni.2007 Har hatt en Optimax 135 selv i 5 år og er svært fornøyd. Har den på en 23 fots Stormway RIB og der gjør den 55 ekte knop iflg. GPS. I 30 knop bruker den ca. 20l/time har kjørt den i plan på 0,6/nm , på tomgang viser måleren 0.7l / time. Bråker endel over 3500 rpm, der er det et markant skille. Powertrim'en begynte å lekke for et par år siden, dette ble tatt uten knussel på garantien, ellers null feil. Ville kjøpt en slik motor igjen. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.