tuffff Svart 15.Juni.2007 Link til dette innlegget Svart 15.Juni.2007 Eller vanlig lampeolje til rengjøring. Billig, tilgjengelig og effektiv. mvh tuffff Sitér dette innlegget Link to post
SpaceCab Svart 15.Juni.2007 Link til dette innlegget Svart 15.Juni.2007 Hvis båten skal selges en gang så tenker jeg ikke på det nå! Bygger en båt som jeg vil ha den, ikke med tanke på salg men Som jeg skulle sagt det selv..... Lykke til Sitér dette innlegget Link to post
MartinN Svart 15.Juni.2007 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 15.Juni.2007 Takk folkens! Hyggelig at så mange engasjerer seg.. Dette er et tilbud jeg har mottatt: Du må regne med materialkostnader for syrefast stål t=0,7mm på ca. 500 kr/m2 Når man skal forme deler i materialer, så bør netto materialbehov multipliseres med faktor 1,4 Nettobehov 1m2x1,4 gir materialinnkjøp 1,4m2 Dette er fra Kongsberg Tynnplate AS Sitér dette innlegget Link to post
Sydvesten Svart 15.Juni.2007 Link til dette innlegget Svart 15.Juni.2007 Det kan nok bli bra, men hvordan blir det med trverket som skal kles inn... min egen erfaring fra hus og terraser er at råten trives veldig bra under metallplater.. Sideen du planelgger å beholde båten... så er jo dette noe å tenke på Sitér dette innlegget Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utførtJohann Wolfgang von Goethe 1749-1832 Link to post
lano2 Svart 15.Juni.2007 Link til dette innlegget Svart 15.Juni.2007 Du kan jo bruke Burma teak under platene. Sitér dette innlegget Link to post
MartinN Svart 15.Juni.2007 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 15.Juni.2007 Det kan nok bli bra, men hvordan blir det med trverket som skal kles inn... min egen erfaring fra hus og terraser er at råten trives veldig bra under metallplater.. Sideen du planelgger å beholde båten... så er jo dette noe å tenke på Sant, så sant! Det er tenkt på! Treplatene skal behandles før platene monteres.. Sitér dette innlegget Link to post
MartinN Svart 15.Juni.2007 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 15.Juni.2007 Jeg har fått anbefalt følgende plater av profesjonell aktør: 316L TP 40 plater. Dette er syrefaste plater med de egenskapene du beskriver. Dette materialet har ev ca. pris på 71.00 pr kg i dagens lege. Noen som kjenner til disse platene? Sitér dette innlegget Link to post
evenR4u Svart 15.Juni.2007 Link til dette innlegget Svart 15.Juni.2007 Kommer nok til å bli tøft og stilrent, Gleder meg til å se resultatet. Stilig. Og med 12 volt koblet til innredningen har du snø- og isfri cockpit hele vinteren. Sitér dette innlegget evenR4u • Som en virvelvind i 8 knop. Link to post
infra 727 Svart 16.Juni.2007 Link til dette innlegget Svart 16.Juni.2007 Jeg har fått anbefalt følgende plater av profesjonell aktør: 316L TP 40 plater. Dette er syrefaste plater med de egenskapene du beskriver. Dette materialet har ev ca. pris på 71.00 pr kg i dagens lege. Noen som kjenner til disse platene? hva med å beholde motorrommett hvitt og rent? med plater blir det mange skruer og hull i gelcoat som fort trekker vann!om og sveise tynne rustfri plater er det ingen problem! går du på aluminium, så tæres disse samma fan hvor mye saltvannbestandige disse er! har forstått det sånn at du nylig har kjøpt denne båten, så jeg sier bare at du kan prøve å holde motor ren ca 1 år, så kan du se hvor mye du gidder sennere Sitér dette innlegget Link to post
sodne Svart 16.Juni.2007 Link til dette innlegget Svart 16.Juni.2007 hei dei 316 platene e syrefaste og ganske sprø, viss du skal ha lette plater samtidig som dei er ripefrie så er titan ett alternativ ( nei det e kje så dyrt). ellers var eg på besøk sjå ein så hadde rustfrie fliser over vasken på kjøkkenet sitt, kjøpt på monter, kansje det er noe. Sitér dette innlegget stå i ro båt! Link to post
Fru Charente Svart 22.August.2007 Link til dette innlegget Svart 22.August.2007 Høres ut til å bli no' a la operasjonsal eller arbeidrom på patologen. Høres ufyselig kaldt og ekkelt ut - hvor ble det av sjarmen med båtlivet. Synes du sa du ikke hadde dame/kone/kjæreste - tror ikke du trekker til deg noen heller med en slik "stålbåt" mvh Fru Charente Sitér dette innlegget Link to post
ola_dunk Svart 22.August.2007 Link til dette innlegget Svart 22.August.2007 Hva med vekten på båten når du er ferdig ? Hva med at det kondenserer siden det er så kalt (slår seg ) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.