Jump to content

Kle innredning med rustfritt?

MartinN

Recommended Posts

Takk folkens! Hyggelig at så mange engasjerer seg..

Dette er et tilbud jeg har mottatt:

Du må regne med materialkostnader for syrefast stål t=0,7mm på ca. 500 kr/m2

Når man skal forme deler i materialer, så bør netto materialbehov multipliseres med faktor 1,4

Nettobehov 1m2x1,4 gir materialinnkjøp 1,4m2

Dette er fra Kongsberg Tynnplate AS

Det kan nok bli bra, men hvordan blir det med trverket som skal kles inn... min egen erfaring fra hus og terraser er at råten trives veldig bra under metallplater.. Sideen du planelgger å beholde båten... så er jo dette noe å tenke på

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Det kan nok bli bra, men hvordan blir det med trverket som skal kles inn... min egen erfaring fra hus og terraser er at råten trives veldig bra under metallplater.. Sideen du planelgger å beholde båten... så er jo dette noe å tenke på

Sant, så sant! Det er tenkt på! Treplatene skal behandles før platene monteres..

Jeg har fått anbefalt følgende plater av profesjonell aktør:

316L TP 40 plater. Dette er syrefaste plater med de egenskapene du beskriver. Dette materialet har ev ca. pris på 71.00 pr kg i dagens lege.

Noen som kjenner til disse platene?

Jeg har fått anbefalt følgende plater av profesjonell aktør:

316L TP 40 plater. Dette er syrefaste plater med de egenskapene du beskriver. Dette materialet har ev ca. pris på 71.00 pr kg i dagens lege.

Noen som kjenner til disse platene?

hva med å beholde motorrommett hvitt og rent? med plater blir det mange skruer og hull i gelcoat som fort trekker vann!om og sveise tynne rustfri plater er det ingen problem! går du på aluminium, så tæres disse samma fan hvor mye saltvannbestandige disse er! har forstått det sånn at du nylig har kjøpt denne båten, så jeg sier bare at du kan prøve å holde motor ren ca 1 år, så kan du se hvor mye du gidder sennere :smiley:

hei dei 316 platene e syrefaste og ganske sprø, viss du skal ha lette plater samtidig som dei er ripefrie så er titan ett alternativ ( nei det e kje så dyrt). ellers var eg på besøk sjå ein så hadde rustfrie fliser over vasken på kjøkkenet sitt, kjøpt på monter, kansje det er noe.

stå i ro båt!

• 2 måneder senere...

Høres ut til å bli no' a la operasjonsal eller arbeidrom på patologen.

Høres ufyselig kaldt og ekkelt ut - hvor ble det av sjarmen med båtlivet. Synes du sa du ikke hadde dame/kone/kjæreste - tror ikke du trekker til deg noen heller med en slik "stålbåt"

mvh

Fru Charente

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...