skorpo Startet 14.Juni.2007 Del på Facebook Startet 14.Juni.2007 Eg lurer litt på å byggje et kai for rutebåt, slik at hurtigbåten kan stoppe på signal. Slikt er vel et langt lerret å bleike, men ein stad må man begynne. Tilhøva ligg godt tilrette frå naturens side (bergvegg til 1 m djupn, vidare bratt leirbotn i sjøen). Finst det standardiserte krav til slike kaier, og finst det typeteikningar? Sitér dette innlegget Link to post
Jensen_fra_Vest Svart 14.Juni.2007 Del på Facebook Svart 14.Juni.2007 Her hvor jeg bor, var der for noen år siden en gjeng som gjorde nettop det, du beskriver. Det var helt flott, inntil et annet ruteselvskap fikk konsesjon på ruten. Da var pluselig ikke bryggen ikke bra nok, og dem som jobbet dugnad, og byggede bryggen for egne midler, står uten rutetilbud. Moral: Bygg i vei, men få med fylkeskommunen, og se til at bryggen blir godkjent. Sitér dette innlegget Mvh. Jens Rytter. Sjarkprosjektet er lagt på is (inntil videre) Link to post
Trond C Svart 15.Juni.2007 Del på Facebook Svart 15.Juni.2007 Snakke med havnemyndighetene, tror de kan være litt forskjellig organisert, type "Bergen og omland havnevesen", de skal uttale seg om havner/brygger og skal ha en rimelig oversikt. og samferdselsmyndighetene i Fylkeskommunen - om ruten det er konsesjon til, om konsesjonen på noe vis innvirker på muligheten for stopp hos deg og det aktuelle ruteselskap, både for muligheten og hvordan kaien fysisk må være for å ta i mot båtene, om de liker tanken om å stoppe der, og kanskje om de tror ruten kommer til å fortsette (flere ruter henger jo i en tynn tråd) Sitér dette innlegget Link to post
kes Svart 15.Juni.2007 Del på Facebook Svart 15.Juni.2007 Og ikke glem Kystverket som til syvende og sist skal godkjenne plasseringen av bryggen. Sitér dette innlegget Link to post
skorpo Svart 15.Juni.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 15.Juni.2007 Ja, det er mange instansar - men kanskje greiast å begynne med fylkeskommunen som har ansvaret for disse rutene, dei har kanskje spesifikasjonskrav til kaiet òg. Mannskapet på rutebåtene er velvilja sjølv. Sitér dette innlegget Link to post
Kjell E Svart 15.Juni.2007 Del på Facebook Svart 15.Juni.2007 "Et kai".... "kaiet"..... Du bare må være Helgelending! Hvilken kommune er det snakk om? Mvh, Kjell Sitér dette innlegget LA3939 har endret brukernavn Link to post
Jon-Kåre Svart 15.Juni.2007 Del på Facebook Svart 15.Juni.2007 Skorpo er jo i dønna kommune, mistenker dette medlemet for å være fra sandnessjøen men sikker er jeg ikke Sitér dette innlegget Det er lettere med våtslipepapir en rubbing. Det er lettere med et til 2 strøk lakk en polering. Trebåt er ikke mere arbeid Tidligere Båter: 21 fots tresjark m/sabb 22 (Tequila Sunrise) • 23 fots tresjark m/sabb 16 (Neptun) • 17 fots speilbåt i tre med vindskjerm og 25hk yamaha (Gjeld-frid I) Link to post
skorpo Svart 16.Juni.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 16.Juni.2007 dønna kommune - er rett. Og rutebåten frå Sandnessjøen passerer fleire øyar som hadde kai og anløp i gamle dagar. Andre stader har dei heldt kaiet vedlike, og der ser vi at et godt kai for persontransport og gods er viktig for å utvkle bygdene videre. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.