OnkelDonald Posted June 15, 2007 Share Posted June 15, 2007 Hei! Monterer fast tank nå, med bensintilførselslange på 10mm innv. diameter. Suger motoren bensinen den trenger selv eller bør jeg ha en pumpeblære / returventilgreie av noe slag et sted mellom tank og motor? Tanken ligger foran i båten så det er jo noen meter kabel å suge bensin gjennom.. 120hester utenbords hvis det er relevant Quote Genialt enkel redigering av nettsider Link to post Share on other sites More sharing options...
Wicma Posted June 15, 2007 Share Posted June 15, 2007 Det skader ikke med pumpe blære, det er vel også en form for tilbakeslags ventil i den. Det er heller ikke sikkert at motoren klarer å trekke frem bensinen når røret er tomt for bensin. Kan også løses med en elektrisk pumpe ved tanken. Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
chagall Posted June 15, 2007 Share Posted June 15, 2007 Hei,vil absolutt anbefale pumpeblære. Du vil få problemer når du skal starte opp. Har selv 150 ltr. tank. 10 mm innv. dia. på slangen. Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Mouche Posted June 15, 2007 Share Posted June 15, 2007 Kan i hvertfall ikke huske å ha sett, hatt eller hørt om en båt med utenbordsmotor og fast tank som ikke har hatt pumpeblære? Så jeg ville ikke vært i tvil om at det bør man ha. Quote Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post Share on other sites More sharing options...
Ingar Posted June 15, 2007 Share Posted June 15, 2007 Vil ikke dette være forskjellig om motoren har injection eller forgasser? En forgasser vil normalt tømmes når motoren tiltes opp. Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
chagall Posted June 15, 2007 Share Posted June 15, 2007 Vil ikke dette være forskjellig om motoren har injection eller forgasser? En forgasser vil normalt tømmes når motoren tiltes opp. Hei, på min motor (injection) må jeg klemme på blæren før oppstart. Dette står også anbefalt i instruksjonen for Mercury Optimax. Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
OnkelDonald Posted June 15, 2007 Author Share Posted June 15, 2007 Høres ut som det er greit å montere blære da :p er jo forsåvidt en enkel måte å kontrollere at bensin når motor på også. Men så er neste spørsmål. Hvor får jeg tak i blærer som passer slanger med 10mm innv. diam? De blærene jeg har sett til salgs er beregnet for tynnere slanger... Quote Genialt enkel redigering av nettsider Link to post Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts