Jump to content

Pumpeblære på fast tank?


OnkelDonald

Recommended Posts

Hei!

 

Monterer fast tank nå, med bensintilførselslange på 10mm innv. diameter. Suger motoren bensinen den trenger selv eller bør jeg ha en pumpeblære / returventilgreie av noe slag et sted mellom tank og motor? Tanken ligger foran i båten så det er jo noen meter kabel å suge bensin gjennom..

 

120hester utenbords hvis det er relevant

Link to post
Share on other sites

Vil ikke dette være forskjellig om motoren har injection eller forgasser? En forgasser vil normalt tømmes når motoren tiltes opp.

 

 

Hei, på min motor (injection) må jeg klemme på blæren før oppstart. Dette står også anbefalt i instruksjonen for Mercury Optimax. :flag:

Link to post
Share on other sites

Høres ut som det er greit å montere blære da :p er jo forsåvidt en enkel måte å kontrollere at bensin når motor på også. Men så er neste spørsmål. Hvor får jeg tak i blærer som passer slanger med 10mm innv. diam? De blærene jeg har sett til salgs er beregnet for tynnere slanger...

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...