Jump to content

L og s på dynamo...

hifo

Recommended Posts

Klassisk problem, Ladac'en får ikke nok strøm til at ladingen kommer igang. Normalt løser man dette ved å sette inn en kraftigere pære i ladelampa, eller koble en effektmotstand på ca 50ohm i parallell med den eksisterende pæra.

Som du har erfart, er ladingen først kommet igang klarer den seg selv siden den da forsynes direkte fra D+ uttaket. Men i starten får den bare strøm via ladelampa.

GAMMELT sitat , nytt problem... ot mulig.holder på med en skrukompressor som ikke vil gå . til slutt fant jeg ut at den ikke lader og heller ikke vil gå hvis den ikke lader :crazy: (skal være slik av sikkerhetsgrunner )

er bare d+ og b+ tilkoblingter på dynamoen.

ladelampe 1,2 w er koblet på d+ parralelt med en liten motstand.. dynamoen får da 1,4 v inn på d+ ved tenning på. men lader ikke. hvis jeg setter 12v på d+ mens jeg kinner, starter ladingen og kompressoren. når jeg nå har byttet ut ladelampen og motstanden med en vanlig 21 w (ca 4,5 v inn på d+ med tenning på ) pære starter ladingen. men den lader 15,4 v . :-( er ikke det litt mye? og hva kan være feil når jeg som nå må dytte mere strøm \spenning inn på d+ for at den skal begynne å lade??

alle svar mottas med takk...

dummeste jeg har hørt. Ikke OT-moderator.

• 1 år senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...