Jump to content

Båtmotoravgift


Bützfleth

Recommended Posts

Er det noe her på forumet som har importert båt? Og vet sånn ca hvor mye båtmotoravgift ligger på i disse dager? Generelt sett er det noe å spare på å importere brukt båt fra feks Sverige? Ser for meg at dette med CE-Merking og brukerhåndbok kan bli et problem.

 

Ref. Tollvesenet; "Om bord i båten skal det finnes en brukerhåndbok som også skal inneholde en samsvarserklæring underskrevet av ansvarlig båtbygger eller den som setter fartøyet på EØS-markedet. Brukerhåndboken skal være skrevet på norsk, dansk eller svensk."

 

Noen som har litt peiling på dette og kunne komme med noen synspunkter?

Link to post
Share on other sites

CE merking er ikke relevant problemstilling om en tenker på å importere bruktbåt fra Sverige, de er underlagt akkurat de samme regler som oss i kongeriket, det som har krav om CE i Norge har det også i Sverige... Så dette går helt fint både om båten er merket eller ei..

 

Tar en derimot en ikke europeisk båt inn til kongeriket fra tredje land som ikke er medlem unionen så kommer kravet om CE merking opp..

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post
Share on other sites

Båtmotoravgift ser jeg ligger på 140,- pr hk. Det trenger ikke bli så dyrt å importere da.... 140,- pr hk + 25% mva.

Vel å merke 25% av hele kjøpesummen + frakt og hk avgift.

Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...