Bützfleth Startet 15.Juni.2007 Del på Facebook Startet 15.Juni.2007 Er det noe her på forumet som har importert båt? Og vet sånn ca hvor mye båtmotoravgift ligger på i disse dager? Generelt sett er det noe å spare på å importere brukt båt fra feks Sverige? Ser for meg at dette med CE-Merking og brukerhåndbok kan bli et problem. Ref. Tollvesenet; "Om bord i båten skal det finnes en brukerhåndbok som også skal inneholde en samsvarserklæring underskrevet av ansvarlig båtbygger eller den som setter fartøyet på EØS-markedet. Brukerhåndboken skal være skrevet på norsk, dansk eller svensk." Noen som har litt peiling på dette og kunne komme med noen synspunkter? Sitér dette innlegget Link to post
Bützfleth Svart 15.Juni.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 15.Juni.2007 Båtmotoravgift ser jeg ligger på 140,- pr hk. Det trenger ikke bli så dyrt å importere da.... 140,- pr hk + 25% mva. Så var det dette med CEmerking da.. Sitér dette innlegget Link to post
Sydvesten Svart 16.Juni.2007 Del på Facebook Svart 16.Juni.2007 CE merking er ikke relevant problemstilling om en tenker på å importere bruktbåt fra Sverige, de er underlagt akkurat de samme regler som oss i kongeriket, det som har krav om CE i Norge har det også i Sverige... Så dette går helt fint både om båten er merket eller ei.. Tar en derimot en ikke europeisk båt inn til kongeriket fra tredje land som ikke er medlem unionen så kommer kravet om CE merking opp.. Sitér dette innlegget Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utførtJohann Wolfgang von Goethe 1749-1832 Link to post
Bützfleth Svart 16.Juni.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 16.Juni.2007 Høres greit ut. Så nå værre ut når jeg leste på toll.no Men svarer det seg å importere. Er det noe særlig å tjen på det? Sitér dette innlegget Link to post
Suzuki Svart 16.Juni.2007 Del på Facebook Svart 16.Juni.2007 Er det noe særlig å tjen på det? Omtrent som å svare på " Hvor lang er en strikk". På min motor,var svaret JA. Ca 8000kr. Suzuki Sitér dette innlegget No boat needed.. Link to post
Mouche Svart 16.Juni.2007 Del på Facebook Svart 16.Juni.2007 Husk også på at hvis en båt/motor er yngre enn fem år så vil du kunne få en viss dekning av Forbrukerkjøpsloven, men den vil ikke gjelde ved import! Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
Bützfleth Svart 18.Juni.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 18.Juni.2007 Ja, stemmer. Du har et poeng der. Får sette meg i tankeboksen og se hva jeg kommer opp med. Takker for hjelpen i alle fall. :) Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 18.Juni.2007 Del på Facebook Svart 18.Juni.2007 Båtmotoravgift ser jeg ligger på 140,- pr hk. Det trenger ikke bli så dyrt å importere da.... 140,- pr hk + 25% mva. Vel å merke 25% av hele kjøpesummen + frakt og hk avgift. Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.