Jump to content

Mobil abonnement for rimelig egde i Hanstholm


silva

Recommended Posts

Emnetittel sier vel det meste. Noen som vet om et dansk mobilabonnement som har en rimelig løsning på egde. Ala Netcom som har max 25 kr pr dag.

 

Fikk nesten sjokk når jeg fikk telefonregningen etter en uke i Hansholm; 1000,- for 30 MB. Det rimeligste abm jeg har funnet til nå er ACN med 6,- pr MB.

Link to post
Share on other sites

Henger meg på her: Er det noen som vet om det er mulig å kjøpe datakort til Mobilt kontor fra telenor i de respektive land (Sverige, Danmark, Tyskland) og sette disse inn i PCMCIA kortet til mobilt kontor?

 

Du mener å kjøpe SIM-kort vil jeg tro..

PCMCIA-kortet er jo datakortet, SIM-kortet er ditt abonnementskort.

SIM-kort for GSM er like overalt, det er en felles standard.

Link to post
Share on other sites

Takk for presiseringen. Ja, jeg tenker på SIM kort. Telenor mobil har flere typer SIM-kort, eksempelvis for faste abonnementer, kontantkort og datakort til bruk i eksempelvis Mobilt kontor PCMCIA kort. I utlandet kjøper jeg som regel kontantkort for vanlig mobiltelefon. Dette er begrenset med antall ringeminutter. Jeg undrer på om det også er mulig å kjøpe SIM kort for databruk (med eventuell begrensning for nedlastet/opplastet datamengde) for personer som ikke har bostedsadresse i disse landene? Jeg vet at det er mulig å koble seg til trådløse nettverk i flere havner i Danmark og Tyskland, men det ville være fint å kunne koble seg til nettet uavhengig av trådløse nettverk når vi ligger i uthavner og litt kontorarbeid skal utføres.

Link to post
Share on other sites

Med forbehold om at Hanstholm er innefor dekning, så nevner jeg ICE som mulig alternativ. Har vært omtalt i flere tråder her på forumet, først og fremst i denne tråden. Inkludert i norsk pris (f.eks. 175 pr. påbegynt uke, alternativt fast månedspris hele året) så skal det kunne brukes også i både Danmark og Sverige. Det var i alle fall hva jeg fikk opplyst på direkete spørsmål når jeg bestilte mitt.

 

Når det er sagt ... jeg har nettopp bestilt ICE selv, og har således ingen erfaring, men godt håp. Ikke 3G-dekning der jeg har hytte, så gode alternativer var ikke så mange. Aner ikke noe om dekningsgrad i Sverige og Danmark, men de sa de holdt på å bygge ut også der. Jeg er mest spent på linjekapasiteten - les: hvilken hastighet jeg til syvende og sist kommer til å få. Prismodellen med 175/pr. uke når det er i bruk, ellers intet, tror jeg passer meg bra. Dog må man ta med kr. 1995 i kostnader for en trådløs WLAN-router - men den gir som bonus at flere PC'er kan kobles til samtidig (om nå det skulle være et behov). At den også har 12V strømkilde som mulighet via sigarettennerplugg bør gjøre den egnet også i båt. ICE sin hjemmeside for Sverige, med bl.a. svensk dekningskart, finnes her. Sider for Danmark kjenner jeg ikke til.

 

Forøvrig riktig det du sier om høye kostnader knyttet til internett via mobil. Lars H. har i en Off-Topic tråd sitert en pressemelding fra Telenor. Der går Telenor nærmest ut og fraråder dette (sitat) "...Databruk i utlandet er dyrt. Du bør ikke koble opp PC-en via mobilnettet i utlandet uten å ha satt deg inn i hva det koster. Vi jobber for å få ned dataprisene i utlandet, men fortsatt er prisene høye og regningen kan fort komme opp i mange tusen kroner..."

 

Ronald.

Redigert av Ronald (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...