stroker83 Posted June 16, 2007 Share Posted June 16, 2007 hei eg har ein volvo penta b 20 mariner motor. eg har problem med tikking er d noen som har peiling kor mye klaringen skal verre mellom eksos å innsugs ventilane. har hæyrt at d er 0,25 på innsug å 0,40 på eksos. har prævd det men d hvart berre meir. har gjort det motsatte som er skreve. kan derre gji mej meir spesifik kva som er det rette Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Bawaria Posted June 16, 2007 Share Posted June 16, 2007 (edited) 0,40innsug 0,40 eksos 10 grader fortenning ved 700 rpm 0.40 stifter topp bolter 9,5 kg osv. Edited June 16, 2007 by Bawaria (see edit history) Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
yngvar.johnsen Posted June 16, 2007 Share Posted June 16, 2007 Ventilklaringen på aq130 skal være 0,50- 0,55. varm eller kald motor. Det ligger komplett handbok til disse motorene her på baatplassen. Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
NilsPils Posted June 17, 2007 Share Posted June 17, 2007 Volvo B20 skal vel normalt tikke litt? Vær ellers obs. på muligheten for slitt kamaksel på disse motorene. Quote Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten SaowaneeJeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................ Link to post Share on other sites More sharing options...
mitsu Posted June 17, 2007 Share Posted June 17, 2007 Volvo B20 skal vel normalt tikke litt?Vær ellers obs. på muligheten for slitt kamaksel på disse motorene. Og støtstenger,vippearmer,justerskruve og hodet på ventilene. Er det gammelt og slitt, begynner det og tikke 20 driftstimer etter justering. Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can write a topic or comment now, it will be posted after you have registered. If you have an account, sign in now to post with your account.