stroker83 Startet 16.Juni.2007 Del på Facebook Startet 16.Juni.2007 hei eg har ein volvo penta b 20 mariner motor. eg har problem med tikking er d noen som har peiling kor mye klaringen skal verre mellom eksos å innsugs ventilane. har hæyrt at d er 0,25 på innsug å 0,40 på eksos. har prævd det men d hvart berre meir. har gjort det motsatte som er skreve. kan derre gji mej meir spesifik kva som er det rette Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Bawaria Svart 16.Juni.2007 Del på Facebook Svart 16.Juni.2007 (redigert) 0,40innsug 0,40 eksos 10 grader fortenning ved 700 rpm 0.40 stifter topp bolter 9,5 kg osv. Redigert 16.Juni.2007 av Bawaria (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
yngvar.johnsen Svart 16.Juni.2007 Del på Facebook Svart 16.Juni.2007 Ventilklaringen på aq130 skal være 0,50- 0,55. varm eller kald motor. Det ligger komplett handbok til disse motorene her på baatplassen. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
NilsPils Svart 17.Juni.2007 Del på Facebook Svart 17.Juni.2007 Volvo B20 skal vel normalt tikke litt? Vær ellers obs. på muligheten for slitt kamaksel på disse motorene. Sitér dette innlegget Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten SaowaneeJeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................ Link to post Share on other sites More sharing options...
mitsu Svart 17.Juni.2007 Del på Facebook Svart 17.Juni.2007 Volvo B20 skal vel normalt tikke litt?Vær ellers obs. på muligheten for slitt kamaksel på disse motorene. Og støtstenger,vippearmer,justerskruve og hodet på ventilene. Er det gammelt og slitt, begynner det og tikke 20 driftstimer etter justering. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.