Espen C Posted June 16, 2007 Share Posted June 16, 2007 Lurte litt på om dette luftfilteret som sitter orginalt på min Yanmar motor det er kun skumgummi som sitter utenfor en trakt av metall, jeg gjorde rent dette i rødsprit og det gikk nesten i oppløsning og jeg lurte på om man kan kjøpe nytt moderne filter i stedet for dette? Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
sol Posted June 16, 2007 Share Posted June 16, 2007 Hei Har samme filter.Dette skal regjøres i såpevann i henhold til instruksjonsboken.Må ikke regjøres med noen form for brennbar væske.dette kan resultere i motorhavari fordi væskerester kan gi ukontrollert forbrenning. Dette stod i instruksjonsboken. Tror du må kjøpe nytt filter nå,men vet ikke hvor det kan kjøpes Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Hasla 26 Posted June 16, 2007 Share Posted June 16, 2007 Walberg har dette filteret som du trenger dyrt runt 300 kroner,kjøpte ett selv der.Har også snakket med noen andre kjente dem mente ikke det var nødvendig med filter i motoren,men pytt pytt jeg kjøpte ett i hvertfall.Men du kan kansje muligens sette på skumgummi på dette også.MvhBjørn Quote Jeg er også en klakkør og er stolt av dette. Link to post Share on other sites More sharing options...
Espen C Posted June 16, 2007 Author Share Posted June 16, 2007 Bytta du ur hele det filteret som du hadde med et nytt moderne et uten den metallsaken i midten? Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Hasla 26 Posted June 17, 2007 Share Posted June 17, 2007 Når du kjøper så for du med hele saken med metallet.MvhBjørn Quote Jeg er også en klakkør og er stolt av dette. Link to post Share on other sites More sharing options...
roaldbj Posted June 17, 2007 Share Posted June 17, 2007 Jeg har lett litt etter delenummer til luftfilteret til Yanmar 6 LYA motorene. Er det noen som har en henvisning? Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
m/s draugen Posted June 17, 2007 Share Posted June 17, 2007 på min forrige båt med yanmar 15,2qm-sto det i boken at det skulle vaskes i diesel.Fungerte godt det... Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
roaldbj Posted June 17, 2007 Share Posted June 17, 2007 på min forrige båt med yanmar 15,2qm-sto det i boken at det skulle vaskes i diesel.Fungerte godt det... Lurer endel på dette: ren diesel vask, eller med en blanding av 50/50 diesel /white spitir? Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts