Jump to content

krav til lanterneføring


ola dunk

Recommended Posts

Spørsmål: Kunne ikke alle lanternene vært koplet til en bryter? Når kjører en kun med topplanterne?

Du har en meget fornuftig kobling, jeg skulle ønske at flere hadde hatt det slik!

Hvis du f.eks ligger og driver i mørke uten fremdrift, eller hvis du blir slept, da vil det være helt korrekt å føre side- og akterlanterner. Med slukket topplanterne.

Med vennlig hilsen POSEIDON

Link to post
Share on other sites

Du har en meget fornuftig kobling, jeg skulle ønske at flere hadde hatt det slik!

Hvis du f.eks ligger og driver i mørke uten fremdrift, eller hvis du blir slept, da vil det være helt korrekt å føre side- og akterlanterner. Med slukket topplanterne.

 

Bukker og takker, da lærte jeg det også.. :smiley:

Link to post
Share on other sites

men jeg må allikevel innrømme at jeg ikke helt ser forskjellen på å bruke en enkel lanterne som lyser hele horisonten rundt (360 grader "ankerlanterne") og å ha to lanterner som til sammen lyser hele horisonten rundt. (135 grader akterlanterne og 225 grader topplanterne.)

 

Det er vel fordi man med en rundtlysende lavt montert i åpen båt vil bli blendet når man prøver å holde utkikk i retning lanternen, mens separate topp- og akterlanter kan plasseres med førerplassen mellom seg slik at føreren kun ser lanternehusenes mørke bakside?

Link to post
Share on other sites

Stemmer d Divemaster. Det er Normand Flower.

Takker, syntes jeg kjente henne igjen ... hun er ikke ofte her borte, så syntes jeg kunne skille henne ut fra de andre som besøker og hilser på kontoret her borte...

Mvh, Alf ........Hekksjø ? .........Hvor ?

"The only time you have too much fuel is when you're on fire."

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...