Jump to content

Kjøpt Sollux 24AC, tips/råd?


volvo r-sport

Recommended Posts

Hei. Etter flere år uten båt har vi nå kjøpt oss en Sollux 24ac med Yanmar 33hk. Båt 80 mod ferdigbygg og motor 86 mod saltvannskjølt med overhalt topp.

Håpte at det var noen her inne som har (hatt) denne båten som kunne gi noen gode tips/erfaringer.

 

Er det noe man absolutt (ikke) bør gjøre?

 

Det er ikkje badeplattform eller "flaps" på båten. Er det noe å få kjøpt ferdig eller er det hjemmemekk med pinner, syrefaste rør og teak-plank som virker?

 

Hva bør man følge med på motor og båt?

 

Satner på tidenes sommer på sørlandet med møøøe :drink: og lite :headbang: ...

 

Mvh Ragnar.

Bas i Greipstad Skru & Sladd.

Medlem av: Dregg er ballast !

Link to post
Share on other sites

:flag: Velkommen i klubbenHar eksakt samme båt som deg.Er godt fornøyd med båten,som jeg kjøpte for 3 år siden.

Motoren min er også en Yanmar 33hk med saltvannskjøling.Den funker veldig bra.Skifter impeller,brennstoffilter,olje og oljefilter

hvert år.Også sjekker jeg anoder som sitter på motorblokka.

Kjøpte ny propell i år,da den gamle var dårlig p.g a tæring.Har nå satt på propellmutter med zink.

Jeg kjøpte todelt badeplattform i fjor og er fornøyd ned den (ganske dyr ca 5000,-)Ellers har jeg oppgrardert båten med kjøleskap,kartplotter.ekkolodd

nytt kokeapparat ++++.

Synes båten er god i sjøen,men skal ikke så mye bølger til før sjøen slår opp på dekk når du går mot sjøen.Ellers er den trygg og god,og tåler mye sjø.

Har rett i sjøen do bak i akterkabinen.Den er ok,men anskaffet i tilleg en porta pott bærbar do for bruk i havn.

Har vært på en del turer til Sverige og Hvalerområdet,og vi koser oss i denne båten

Redigert av sol (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...