Jump to content

Ny Tohatsu 30hk; Det var andre boller det :-)

Ulv I

Recommended Posts

:flag:

Ja det må jeg si, jeg fikk en prøvetur på fredagen med den nye tohatsu motoren..

Det ble en 30 hk 4-takter, 07 modell med el start og trim/tilt osv.

Motoren ble skrudd fast allerede når jeg kom hjem på onsdagen (holdt på til midnatt gitt)..

Torsdagen ble noen siste skruer og fester ordnet, og fredagen bar det til sjøs.. nesten.. måtte innom biltema å kjøpe nytt batteri først, det gamle var vist helt flatt og dro ikke motoren rundt en gang..

Men så bar det til sjøs.. og det var lite trafikk i bærtes og alt gikk som smurt..

Båten kom greit på vann og da var det bare å tilte ned motoren, pumpe bensinen inn i motoren og kjøre starteren et par runder og der gikk den som ei klokke, så stille og fredelig, og et nydelig svev på den..

Lot den gå i noen minutter mens vi lastet båten med vester og det.. så til at det kom kjølevann og det hele..

Så bar det på tomgang ut på fjorden, økte pådraget litt i et par minutter og ned igjen slik det stod beskrevet i innkjøringsrutinene med motoren..

Det ble 2-3 timers tur i ro og mak, og 7 makrell på kroken. Hvilken hærlig tur for en gangs skyld.. :-) :cheers:

Båtløs etter hjerneslag, se siste nytt på bloggen http://www.ulvseth.no

Pass på helsa.. du har bare den.. Når sjekket du blodtrykket sist?

Takk takk, båten får vi bytte ut om ett år eller to.. spare litt først..

Har begynt byggingen av nytt konsoll under der rattet står også, så får vi se hvordan det endelige resultatet blir da..

16062007209_resize.jpg

16062007212_resize.jpg

Grunnet med heftground:

16062007219_resize.jpg

Første lag med hvit oljemaling:

17062007221_resize.jpg

Skal til uken få tak i trekk (skai eller lignende) og skumplast, legger passe tykk skumgummilag på overflaten og trekke rundt med skai.

Når jeg monterer ramma til rattet og GPS'en etc så trykkes dette ned i selve skai'et og det blir en grei overflate på det hele (vil jeg tro).

Ikke helt strøkent, men greit nok.. så får vi heller gjøre det bedre i neste båt.. :-)

Fortsatt god sommer dere.. :cheers:

Og her er resultatet fra egenbygde konsollen.. hehe..

21062007232_resize.jpg

21062007233_resize.jpg

21062007234_resize.jpg

Ble i grunn fornøyd selv jeg, det holder i hvertfall til vårt bruk..

Ble bedre enn det det var i hvertfall:

img_3207_resize.jpg