Jump to content

Mercruiser m/ Alpha One stopper når den settes i gir


Kjartis

Recommended Posts

Hei

Har en båt med 140hk bensin Mercruiser med Alpha One drev. Motoren går som en klokke, og oppfører seg helt fint i nøytral. Så snart jeg drar/skyver håndtaket inn i gir dør motoren. Det virker som det er en eller annen mekanisme som kutter tenningen. Har noen et tips på hva det kan skyldes?

Link to post
Share on other sites

Hei

 

Enklest løsning er å kutte ut denne microbryteren. Du kan oppleve at den slår litt i gear. Juster tomganges så lav som mulig, så blir ikke det noe stort problem. Mange kutter ut denne bryteren.

 

Ben Sin

 

Det er ikke å anbefale, men i nøden spiste fanden fluer . Grunnen til den funksjonen er å få gearet. vis en kutter denne funkjonen har en ikke gear lenge.

 

Det blir som å kjøre manuell gearet bil uten Clutch, å da holder jo ikke gearkassa lenge

Link to post
Share on other sites

Noen ide om hva dette koster i deler, og eventuelt arbeid?? Usikker på om jeg går løs på det selv... oppskriften så litt omfattende ut, og jeg hadde uansett tenkt å få en til å se over motoren...

 

 

Båt opp på land, drev av move å smøre opp gear stangen i motstykket på drevet som sitter i trannsome platen.

deler ca 1500-2000

 

jobb ca 2-3 t avhengi av båt type.

 

ca. 4000. på verksted for jobben kan jeg tenke

Link to post
Share on other sites

Microbryteren på V8 stopper ikke motoren, den kutter tenninga på halve motoren. Tomgangen faller da til 340rpm, for å skåne drevet.

 

Og dette kan selvfølgelig justeres. Se i bakkant av motoren din, det er en hengselarm der som wirene går inn på.

 

Men det beste er nok å bytte, for når dette først begynner å gå tregt, kan det gå fort at det blir ubehagelig å gire. Om strømpa på wiren ryker, kan det vel også komme inn vann...

baatplassen.no

Din kommunistiske hjemmehavn på nettet!

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...