Jump to content

Ampermeter -50Amp til +50Amp


Zalo

Recommended Posts

Har akkurat kjøpt meg en Shetland 570 med 50 HK Yamaha (50 DEO fra ca. 1986). Har et 60 Ah batteri jeg bruker som startbatteri, til lanterner, ekkolodd osv. Batteriet laddes av den interne dynamoen i påhengsmotoren.

 

Har ett par spørsmål:

 

1) Er det noen som vet spesifikasjonen på dynamoen som sitter i motoren. Mao. hvor mange AMP den leverer.

 

2) Jeg tenkte jeg skulle installere ett WEMA Amperemeter, som går fra -50 til + 50 AMP, slik at jeg kan se strømmen som går ut/inn fra/til batteriet.

Hvordan kobler jeg inn dette ampermeteret?. + polen på batteriet og + på dynamoen ???

 

Er ny på forumet og har sjekket litt rundt etter svar men finner ikke akkurat dette...

Link to post
Share on other sites

Ang. spørsmål 2:

Du kobler Wemas ampermeter ved å tre den medfølgende ringspolen inn på plusskabelen rett før batteriet.

Deretter kobler du de tre ledningene fra ringspolen inn på de tilhørende tre tilkoblingspunktene på amperemeteret.

Til slutt kobler du pluss og minus til amperemeteret.

Da er det en plussledning som gjenstår og det er instrumentbelysningsledningen.

 

Pluss til ampermeteret henter du fra en av de andre instrumentene som allerede får strøm fra en sikret kurs.

Det samme gjør du med instrumentbelysningen; henter fra en allerede sikret instrumentbelysningskurs.

 

Slår amperemeternåla feil vei når du lader eller bruker strøm? Snu ringspolen motsatt vei og amperemeternåla går plutselig også motsatt vei.

Redigert av Lotus (see edit history)
Link to post
Share on other sites

  • 2 uker senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...