Jump to content

strømtilførsel fra gammel Yamaha 9,9?

players_only

Recommended Posts

Du kan vel nesten ha hvilken størrelse batteri du vil men du må bare sørge for å putte like mye strøm inn i batteriet (+ renter :smiley: ) som det du tar ut. En vanlig bilstereo bruker fort 1 ampere og har du hatt denne på i 3-4 timer blir det fort en time eller mer i lading med motoren (dersom denne har en noenlunde brukende regulator). 2-5A er ikke rare ladestrømmen og er helst ment for å kunne ha lys i lanterner og ikke stort mer enn det.

Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808

Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram

• Mahatma Gandhi, 1869-1948: Vaksinasjon er en barbarisk praksis og en av de mest fatale av alle vrangforestillinger som er aktuelle i vår tid. Samvittighetsfulle motstandere av vaksinasjon bør om nødvendig stå alene mot hele verden for å forsvare sin overbevisning.
Du kan vel nesten ha hvilken størrelse batteri du vil men du må bare sørge for å putte like mye strøm inn i batteriet (+ renter :smiley: ) som det du tar ut. En vanlig bilstereo bruker fort 1 ampere og har du hatt denne på i 3-4 timer blir det fort en time eller mer i lading med motoren (dersom denne har en noenlunde brukende regulator). 2-5A er ikke rare ladestrømmen og er helst ment for å kunne ha lys i lanterner og ikke stort mer enn det.

ja ok.. vi får vel se hva det blir til :crazy:

du kan jo kjøpe en 220v billader på biltema som du kobler til batteriet på båten en stund av og til.. har du et greit batteri, kan du spille musikk, tute og ha på lanterne i ganske mange båtturer før du må lade på nytt.. har du tilgang til "landstrøm" der båten ligger? dette vil sannsynligvis bli det billigste om ikke motoren er klargjort for skikkelig lading..

du kan jo kjøpe en 220v billader på biltema som du kobler til batteriet på båten en stund av og til.. har du et greit batteri, kan du spille musikk, tute og ha på lanterne i ganske mange båtturer før du må lade på nytt.. har du tilgang til "landstrøm" der båten ligger? dette vil sannsynligvis bli det billigste om ikke motoren er klargjort for skikkelig lading..

ja det har jeg.. har tenkt på å gjøre det sånn, vi får se.. takk for tipset hvertfall :cheers:

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...