players_only Startet 18.Juni.2007 Del på Facebook Startet 18.Juni.2007 har en gammel yamaha 9,9/15hk, og jeg lurer litt på hvor mye strøm og lading den kan gi. og evt hvor stort batteri jeg kan ha. noen som vet noe om dette? Sitér dette innlegget Link to post
JRK Svart 18.Juni.2007 Del på Facebook Svart 18.Juni.2007 Hei, Normalt leverer disse 2-5 ampere, alt etter turtall. Du må sjekke er om det allrede finnes likeretter i motoren. Du må aldri koble denne spenningen direkte til forbrukere uten batteri, da denne ubelastet kan komme opp i 20-30 volt Sitér dette innlegget Link to post
players_only Svart 18.Juni.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 18.Juni.2007 ok. men aner du hvor stort batteri jeg kan ha? hvis jeg f.eks skal ha strømtilførsel til et lite musikkanlegg, lantærne og et båthorn? Sitér dette innlegget Link to post
SveinHa Svart 18.Juni.2007 Del på Facebook Svart 18.Juni.2007 Du kan vel nesten ha hvilken størrelse batteri du vil men du må bare sørge for å putte like mye strøm inn i batteriet (+ renter ) som det du tar ut. En vanlig bilstereo bruker fort 1 ampere og har du hatt denne på i 3-4 timer blir det fort en time eller mer i lading med motoren (dersom denne har en noenlunde brukende regulator). 2-5A er ikke rare ladestrømmen og er helst ment for å kunne ha lys i lanterner og ikke stort mer enn det. Sitér dette innlegget Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808 Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram If we grew our own food, we wouldn't waste a third of it as we do today. If we made our own tables and chairs, we wouldn't throw them out the moment we changed the interior decor. If we had to clean our own drinking water, we probably wouldn't contaminate it. Mark Boyle. Link to post
players_only Svart 18.Juni.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 18.Juni.2007 Du kan vel nesten ha hvilken størrelse batteri du vil men du må bare sørge for å putte like mye strøm inn i batteriet (+ renter ) som det du tar ut. En vanlig bilstereo bruker fort 1 ampere og har du hatt denne på i 3-4 timer blir det fort en time eller mer i lading med motoren (dersom denne har en noenlunde brukende regulator). 2-5A er ikke rare ladestrømmen og er helst ment for å kunne ha lys i lanterner og ikke stort mer enn det. ja ok.. vi får vel se hva det blir til Sitér dette innlegget Link to post
Fred Svart 18.Juni.2007 Del på Facebook Svart 18.Juni.2007 du kan jo kjøpe en 220v billader på biltema som du kobler til batteriet på båten en stund av og til.. har du et greit batteri, kan du spille musikk, tute og ha på lanterne i ganske mange båtturer før du må lade på nytt.. har du tilgang til "landstrøm" der båten ligger? dette vil sannsynligvis bli det billigste om ikke motoren er klargjort for skikkelig lading.. Sitér dette innlegget Link to post
players_only Svart 19.Juni.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 19.Juni.2007 du kan jo kjøpe en 220v billader på biltema som du kobler til batteriet på båten en stund av og til.. har du et greit batteri, kan du spille musikk, tute og ha på lanterne i ganske mange båtturer før du må lade på nytt.. har du tilgang til "landstrøm" der båten ligger? dette vil sannsynligvis bli det billigste om ikke motoren er klargjort for skikkelig lading.. ja det har jeg.. har tenkt på å gjøre det sånn, vi får se.. takk for tipset hvertfall Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.