BAG049 Startet 18.Juni.2007 Del på Facebook Startet 18.Juni.2007 jeg har en smørenippel til hylsa i min Nidelv 26, hva slags fett er best å bruke ? og hvor mye / ofte skal en smøre ? Har hittil brukt shell universalfett, men tror det gjør at hylsa lekker litt når jeg kjører. Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 18.Juni.2007 Del på Facebook Svart 18.Juni.2007 Bruk vannfast fett og dra til en omdreining hver 100 timer. Drei så tilbake en kvart omdreining så trykket i pakkboksen letter. Dette øker levetiden på simmerringene. Og husk, det er ikke fettet som holder vannet unna, det er simmerringene. Lars H. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
p-kaill Svart 18.Juni.2007 Del på Facebook Svart 18.Juni.2007 Bruker Shell SRS 4000 om virker kjempebra. Sitér dette innlegget Link to post
roaldbj Svart 18.Juni.2007 Del på Facebook Svart 18.Juni.2007 Lars H. Hvordan er det etter at du renoverte pakkboksen din i våres. Drypper det inn litt saltvann gjennom pakkboksen eller er det helt tett? Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 18.Juni.2007 Del på Facebook Svart 18.Juni.2007 Ehh, øumpf Det var tett (og ikke varmt) etter den første turen, siden har jeg ikke sjekket! :blush: Lars H. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
roaldbj Svart 18.Juni.2007 Del på Facebook Svart 18.Juni.2007 Bra. Med grunnlag i egne erfaringer fra to båter mener jeg det er en myte at det skal dryppe fra pakkboksen. I de to siste båtene har jeg aldri hatt vanninntregning gjennom pakkboksene. Men de har begge vært ganske nye. Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 18.Juni.2007 Del på Facebook Svart 18.Juni.2007 Helt enig, med pakkboks med to simmerringer og fettkopp er det ingen grunn til at det skal dryppe. Men kanskje fra pakkboks med talgpakning? Lars H. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Sleipner93 Svart 19.Juni.2007 Del på Facebook Svart 19.Juni.2007 I min pakkboks drypper det ganske godt når jeg kjører. Dette er en Sabb 10hk fra 1972. Skal det være slik med disse gamle? Skrur fettkoppen ganske ofte. Sitér dette innlegget Link to post
roaldbj Svart 19.Juni.2007 Del på Facebook Svart 19.Juni.2007 Jeg er ganske overbevist om at nye simmerringer vil redusere vanninntregningen. Men dette er ikke kritisk for båtturene. Kos deg i sommer, så får du vurdere hva du vil gjøre til høsten/vinteren/våren. Sitér dette innlegget Link to post
SveinHa Svart 19.Juni.2007 Del på Facebook Svart 19.Juni.2007 Jeg er ganske overbevist om at nye simmerringer vil redusere vanninntregningen....ikke bare det men dersom der ikke er skade i akslingen skal nye simmerringer være 100% tette For pakkbokser med talgpakning skal der lekke litt, ikke mye, en dråpe eller 5 i minuttet. Lekker ikke talgpakningen er den gjerne trukket til for hardt og du kan få varmgang og større slitasje og lekkasje. Sitér dette innlegget Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808 Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram If we grew our own food, we wouldn't waste a third of it as we do today. If we made our own tables and chairs, we wouldn't throw them out the moment we changed the interior decor. If we had to clean our own drinking water, we probably wouldn't contaminate it. Mark Boyle. Link to post
Sleipner93 Svart 20.Juni.2007 Del på Facebook Svart 20.Juni.2007 Jaha, hvordan vet jeg om jeg har har simmeringer eller talgpakning da? Jeg kan si det drypper kanskje 60dråper eller mer i minuttet. Men selve hylsa er løs og det er sikkert litt kast i akslingen så den slenger til side hele tiden, kan dette ha noe med det å gjøre? Skal få skrudd det fast med skikkelige skruer en dag, de som hadde båten før har spikret den fast med EN spiker!? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.