Jump to content

Hva slags fett til hylse ?


BAG049

Recommended Posts

Bruk vannfast fett og dra til en omdreining hver 100 timer. Drei så tilbake en kvart omdreining så trykket i pakkboksen letter. Dette øker levetiden på simmerringene. Og husk, det er ikke fettet som holder vannet unna, det er simmerringene.

Lars H.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Ehh, øumpf :blush: Det var tett (og ikke varmt) etter den første turen, siden har jeg ikke sjekket! :blush: :blush:

 

Lars H.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Helt enig, med pakkboks med to simmerringer og fettkopp er det ingen grunn til at det skal dryppe. Men kanskje fra pakkboks med talgpakning?

Lars H.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Jeg er ganske overbevist om at nye simmerringer vil redusere vanninntregningen.
...ikke bare det men dersom der ikke er skade i akslingen skal nye simmerringer være 100% tette :smash:

 

For pakkbokser med talgpakning skal der lekke litt, ikke mye, en dråpe eller 5 i minuttet. Lekker ikke talgpakningen er den gjerne trukket til for hardt og du kan få varmgang og større slitasje og lekkasje.

Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808

Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram

If we grew our own food, we wouldn't waste a third of it as we do today. If we made our own tables and chairs, we wouldn't throw them out the moment we changed the interior decor. If we had to clean our own drinking water, we probably wouldn't contaminate it. Mark Boyle.

Link to post
Share on other sites

Jaha, hvordan vet jeg om jeg har har simmeringer eller talgpakning da? :lol: Jeg kan si det drypper kanskje 60dråper eller mer i minuttet. Men selve hylsa er løs og det er sikkert litt kast i akslingen så den slenger til side hele tiden, kan dette ha noe med det å gjøre? Skal få skrudd det fast med skikkelige skruer en dag, de som hadde båten før har spikret den fast med EN spiker!?

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...