akok Startet 18.Juni.2007 Del på Facebook Startet 18.Juni.2007 Hei! Vurderer ny sjektemotor til min Fevik 715. Har noen der ute erfaring med den italienske Lombardini? Åpen for andre forslag også. Den nye motoren skal erstatte en 4 cyl Universal på 32 HK. Hilsen Andreas Sitér dette innlegget Link to post
fiskekroken Svart 18.Juni.2007 Del på Facebook Svart 18.Juni.2007 (redigert) Dette er en av verdens eldste dieselmotor produsenter som lager gode motorer. men det er en hake det er lite rustfritt og syrefast på disse motorene det kommer fort rust og irringer. Dette er heller ikke tunge trauste motorer men til en lettdreven snekke burde de fungere meget bra. Redigert 18.Juni.2007 av fiskekroken (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Gullfisk Svart 18.Juni.2007 Del på Facebook Svart 18.Juni.2007 Sole diesel eller Nogva Nanni er vel også merker som har bra motorer i denne størrelsen. Sitér dette innlegget Link to post
Bergen dørk Svart 18.Juni.2007 Del på Facebook Svart 18.Juni.2007 (redigert) Jeg har Lombardini LDW 1204M med 30 HK i min Nidelv 24 - satt inn i 2000. De er noe rimeligere enn eks Yanmar, men mer vanlig i Sør Europa. Pålitelig og traust motor sålangt. Redigert 18.Juni.2007 av Bergen dørk (see edit history) Sitér dette innlegget mvh Bergen Dørk Link to post
torbit Svart 19.Juni.2007 Del på Facebook Svart 19.Juni.2007 Jeg har en Lombardini LDW 1404 M, 4-sylindret, 40 HK i min båt, installert i 2006 og har bare gode erfaringer så langt. Prisen var avgjørende for mitt valg, ved siden av godt omdømme - de leverer bl.a. motorer til Iveco som er basismotoren til SABB's smådieseler. Jeg ga 74.240 for den i fjor hos Kambo Båtservice i Moss. Sitér dette innlegget Link to post
Arild Iversen Svart 19.Juni.2007 Del på Facebook Svart 19.Juni.2007 Monterte en 30 hester for to år siden og er godt fornøyd. Svært lettstartet og ikke minst er den selvluftende når en bytter dieselfilter . Den intregrerte pumpa for oljeskift tar også tilnærmet all oljen i bunnpanna. Grei motor . Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.