Jump to content

Bavaria 32 Sport 2004


Stub

Recommended Posts

Jeg mener du har en ventil som sitter i skutesiden rett under septiktanken. Den er nok lettest å finne hvis du tar en tur ned i motorrommet, men du skal også kunne nå den fra stikkkabinen.

 

En telefon til forrige eier, eller Lunde båt løser nok også saken.

 

I tillegg kan du jo også ha mulighet for vakumtømming på dertil hørende tømmestasjon.

mvh Knut Erik

Link to post
Share on other sites

Det sitter en ventil inne skapet under vasken i toalettrommet. Ellers vil jeg anbefale deg å sette deg inn i båtens ulike funksjoner før du tar den i bruk. Dette hører vel med til de mer elementær tingene. Viktigere en tømming av septik er å beheske og ha kunnskap om motor og instrumentering som kan få sikkerhetsmessige konsekvenser. Lykke til med båten!

Link to post
Share on other sites

Hei,

 

ventilen for tømming av septik er plassert nede bak luken til det tekniske panelet innerst i midtkabinen (på styrbord skott).

Fra og med 2006 modellene er tømmeventilen på toalettet (lettere tilgjengelig).

 

Rødt håndtak peker forover i stengt posisjon. Trekkes mot deg for åpning.

 

Husk å tømme i betryggende avstand fra land (og øvrige sjøfarende :smiley: ).

Mvh Aquarius

Link to post
Share on other sites

Lurer på hvordan septik på en Bavaria 32 sport tømmes.

 

Beklager, men jeg tror nok båten må på verksted. Dette bør fagfolkene hos Lunde ta seg av.

Er redd for at dette kan bli kostbart.

Marex 280 Holiday / Yanmar 4LH-DTE 165hk

Marex 2300 Gambler / BMW D530 TA-Z Marine Diesel

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...