Stub Startet 18.Juni.2007 Del på Facebook Startet 18.Juni.2007 Hallo Lurer på hvordan septik på en Bavaria 32 sport tømmes, håper det er noen her som kan hjelpe. Lampen er begynt å lyse. Sitér dette innlegget Link to post
lippert Svart 18.Juni.2007 Del på Facebook Svart 18.Juni.2007 Jeg mener du har en ventil som sitter i skutesiden rett under septiktanken. Den er nok lettest å finne hvis du tar en tur ned i motorrommet, men du skal også kunne nå den fra stikkkabinen. En telefon til forrige eier, eller Lunde båt løser nok også saken. I tillegg kan du jo også ha mulighet for vakumtømming på dertil hørende tømmestasjon. Sitér dette innlegget mvh Knut Erik Link to post
Victora III Svart 18.Juni.2007 Del på Facebook Svart 18.Juni.2007 Det sitter en ventil inne skapet under vasken i toalettrommet. Ellers vil jeg anbefale deg å sette deg inn i båtens ulike funksjoner før du tar den i bruk. Dette hører vel med til de mer elementær tingene. Viktigere en tømming av septik er å beheske og ha kunnskap om motor og instrumentering som kan få sikkerhetsmessige konsekvenser. Lykke til med båten! Sitér dette innlegget Link to post
KOB Svart 18.Juni.2007 Del på Facebook Svart 18.Juni.2007 Er dette seriøst ment? Sitér dette innlegget Hilsen KOB, Nimbus Nova 35 Link to post
Aquarius Svart 18.Juni.2007 Del på Facebook Svart 18.Juni.2007 Hei, ventilen for tømming av septik er plassert nede bak luken til det tekniske panelet innerst i midtkabinen (på styrbord skott). Fra og med 2006 modellene er tømmeventilen på toalettet (lettere tilgjengelig). Rødt håndtak peker forover i stengt posisjon. Trekkes mot deg for åpning. Husk å tømme i betryggende avstand fra land (og øvrige sjøfarende ). Sitér dette innlegget Mvh Aquarius Link to post
gimi Svart 18.Juni.2007 Del på Facebook Svart 18.Juni.2007 Man bytter båt - få deg noe annet en Bavaria, det er så mange andre båter å velge og noen er så fiiine at ekskrementer ikke vil feste seg...... Sitér dette innlegget Link to post
Blue_Dragon Svart 19.Juni.2007 Del på Facebook Svart 19.Juni.2007 Øh, hvor lenge har du hatt båten? Sitér dette innlegget Link to post
"Mathilde" Svart 19.Juni.2007 Del på Facebook Svart 19.Juni.2007 Er dette seriøst ment? Neppe Sitér dette innlegget Link to post
JonnyBoy Svart 19.Juni.2007 Del på Facebook Svart 19.Juni.2007 Lurer på hvordan septik på en Bavaria 32 sport tømmes. Beklager, men jeg tror nok båten må på verksted. Dette bør fagfolkene hos Lunde ta seg av. Er redd for at dette kan bli kostbart. Sitér dette innlegget Marex 280 Holiday / Yanmar 4LH-DTE 165hk Marex 2300 Gambler / BMW D530 TA-Z Marine Diesel Link to post
Boywonder Svart 19.Juni.2007 Del på Facebook Svart 19.Juni.2007 spørsmålet kan være seriøst nok det. så hvis alle er ferdige med å mobbe, så har han nok fått svar nå... Sitér dette innlegget En gang trodde jeg at jeg ikke hadde rett, men jeg tok feil... Link to post
Victora III Svart 19.Juni.2007 Del på Facebook Svart 19.Juni.2007 Man bytter båt - få deg noe annet en Bavaria, det er så mange andre båter å velge og noen er så fiiine at ekskrementer ikke vil feste seg...... Flott med disse menigsfulle og godt begrunnende innleggene. Ikke lett å forstå heller. uff og uff. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.