Jump to content

Noen som har tips om slitesterk og blank "Crom-lakk"?


Smiley

Recommended Posts

Jeg har kjøpt inn diverse crom- og sølvlakk bokser for oppfrisking av endel detaljer på båten.

Sålangt kun bomkjøp:

Cromlakk ukjent merke - god cromeffekt, men ser når jeg kommer hjem: tåler ikke overlakking /berøring , kun til dekorasjon. Testet allikevel med klarlakk etter noen dagers herding, resultat: koksgrå....

Cromlakk Biltema - vel for det første, sølvgrå med blanke flekker er ikke crom-finish samt kun til dekorasjon.

Hammerite sølv blank - er i alle fall slitesterk, men er jo aluminiumsgrå, og på ingen måte blank.....

 

Noen som har vært borti spraylakk med en finish som er så nogenlunde blank a`la crom, og som samtidig tåler et strøk med klarlakk?

AASS for OSS! Drikk Aass og piss Ringnes!
Drikk aldri vann (og spis ikke den gule snøen)!!
 

Link to post
Share on other sites

Hei, har vert bort i samme problemet, det finnes tydeligvis ikkje noen lakk som fungerer, men du har en annen mulighet, det finnes folie i crom, den beste er fra 3M, du får kjøpt den blant anna hos reklamefirmaer som driver med bildekor og lignende. Pass på at underlager er 100% slett før du legger den, all dårlig finish under viser.

 

Leidulf

- Hilsen Leidulf - Tabo22 blogg - Hjemmeside - Jeg er ustoppelig - hvis jeg bare kunne komme i gang....

Link to post
Share on other sites

Svarene var som fryktet..... :headbang:

 

Kan folie være løsningen? Brukes blant annet som bildekor.

 

Nei folie vil ikke løse mine "problemer", da dette er ment å brukes bl.a. på noen litt spesielle hengsler samt utluftinger fra tidligere motorrom. Disse er av en type jeg ikke har funnet tilsvarende av noe sted, så da står jeg igjen med fire mulige løsninger: Lakke i sølv (dårlig løsning da det meste annet er helblankt), lakke i båtens farge (marine offwhite), lakke i sort (som fenderlist) eller sende til fornikling (vakkert, men veeeldig dyrt).

Redigert av smiley (see edit history)

AASS for OSS! Drikk Aass og piss Ringnes!
Drikk aldri vann (og spis ikke den gule snøen)!!
 

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...