Catlina Startet 19.Juni.2007 Del på Facebook Startet 19.Juni.2007 Nabobåten har en VP2030 som nekter å starte,kontroll panelet er helt dødt,sikringene på motoren er sjekket,pluggen under releboksen er sjekket for god kontakt. Hvor er det smart å begynne å lete? Sitér dette innlegget Link to post
Herman Svart 19.Juni.2007 Del på Facebook Svart 19.Juni.2007 Batteriet? Kontakt mellom minus på batteriet og motorblokka? Sitér dette innlegget All I ask is a tall ship and a star to steer her by Link to post
Catlina Svart 19.Juni.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 19.Juni.2007 Alt annet som drives av strøm ombord er Ok,ser ut som problemet ligger i panel eller i tilførsel til motoren? Sitér dette innlegget Link to post
Herman Svart 19.Juni.2007 Del på Facebook Svart 19.Juni.2007 Hvis instrumentpanelet er dødt, er det mest nærliggende å sjekke at det får strøm. Jording av blokka, eventuelt + ledningen er jo relativt enkelt å sjekke, så jeg ville startet der. At resten av båten har strøm behøver ikke å bety at motoren har det. Jeg har selv en VP 2030. Den er jordet på en litt spesiell måte. Først går det en ledning fra minus på batteriet til motorfundamentet, men det er jo isolert fra motoren med motorlabbene. Derfor er det en ekstra ledning fra fundamentet til selve motorblokka. Hvis en av disse to ledningene brytes, vil ikke motoren starte. Hvis dette ser greit ut, ville jeg sjekket multikabelen mellom motoren og instrumentpanelet. Ta den ut og sjekke en og en ledning. Sitér dette innlegget All I ask is a tall ship and a star to steer her by Link to post
TMS Svart 19.Juni.2007 Del på Facebook Svart 19.Juni.2007 Prøv å dytte startreleet skikkelig ned i sokkelen sin.... Pga av vibrasjoner fra motoren har releet en tendens til å bevege seg ut av sokkelen. Ved å legge f.eks en sammenbrettet papirbit oppå releet før du setter på lokket på releboksen, ungår du problemet fremover... Problemet ditt ligner på selvopplevet problem på min forrige båt, som hadde VP 2030 motor.. Sitér dette innlegget TMS Link to post
bliss X Svart 19.Juni.2007 Del på Facebook Svart 19.Juni.2007 Har hatt litt problemer med dårlig kontakt i ny og ne også, men har ikke opplevd at kontrollpanelet er helt dødt. Hvis jeg hukser riktig, så er det plugg i enden på mulitkabelen inne i kontrollpanelet også. Mulig det går an å måle på kabelen? Koblingskjema finnes jo lett tilgjengelig for denne motoren. Sitér dette innlegget Link to post
Catlina Svart 20.Juni.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 20.Juni.2007 Fant et brudd i en av ledningene i multikabelen,motoren funker etter skjøt,takk for hjelpen. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.