Puma 420 Posted June 19, 2007 Share Posted June 19, 2007 Etter å ha kjøpt for tung motor til båten går jeg ned 30 kilo, kjøper med stor sannsynlighet en Mercury 60 ELPTO, husker ikke årsmodell akkurat, men den er fra etter 2000. Noen som har positive/negative kommentarer til denne? Spesielle styrker/svakheter? Lydbilde? Annet? Takk for hjelpa:) Puma Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Puma 420 Posted June 19, 2007 Author Share Posted June 19, 2007 Jøss, da rakk jeg og jobbe nesten en hel arbeidsdag, gå i banken og hente penger, kjøre 40 mil for å handle motor og spise middag før jeg fikk svar her på båtplassen:) Den var ny. Får finne ut av det jeg lurte på i mårra, siden motoren kom i hus:) Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
ivar Posted June 20, 2007 Share Posted June 20, 2007 Har ikke hørt noe spesielt om den.. Var test av den + endel andre 50/60 hestere i ViMenn for noen år siden, der mener jeg å huske at denne Merc'en fikk skryt for å være sprek , den har jo også stort syl.volum(967cc). Ellers, støy/forbruksmessig lå den vel på linje med de andre 2-takterne i testen. Quote Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post Share on other sites More sharing options...
Puma 420 Posted June 20, 2007 Author Share Posted June 20, 2007 Da har jeg slengt den bakpå og vært ute på vannski med en kompis. Kan rapportere om en rolig og fin gange fra tomgang og opp til 3/4. På fullt er det tydelig at det er en totaker, men sånn er det vel med alle. Virker utrolig frisk iforhold til sist sesongs 89' Yamaha 50 og en 97' Suzuki 75 jeg hadde en mnd eller noe i år. Alt ser veldig bra ut, satser på en fin båtsommer, og ønsker alle andre det samme. Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts