NovaMalin Posted June 19, 2007 Share Posted June 19, 2007 (edited) Jeg ser i erfaringsdatabasen på sailguide.se at flere båteiere nevner isomatmast som en ulempe. Hva består denne ulempen i? Edited June 19, 2007 by Sjekteeier (see edit history) Quote Pappa, jeg vil sove i båten! Link to post Share on other sites More sharing options...
NOR_Gandsfjord Posted June 19, 2007 Share Posted June 19, 2007 Den er fransk. Ikke noe galt i det, bortsett fra at for svensker er det lettere å få tak i reservedeler fra Selden, John mast o.l, siden disse er svenske. Har hatt isomat tidligere. Har Selden nå. Ingen spesielle bemerkninger til noen av dem. Quote S/Y Surprise Link to post Share on other sites More sharing options...
NovaMalin Posted June 19, 2007 Author Share Posted June 19, 2007 Har hørt at det skal være problemer med innfesting av vant, beslag etc. etter en tid? Quote Pappa, jeg vil sove i båten! Link to post Share on other sites More sharing options...
Mulligan Posted June 20, 2007 Share Posted June 20, 2007 Da har du hørt feil. De bruker samme T-krokene for vantinnfestning som alle andre. Største forskjellen på Isomatriggen min og Seldenriggen som andre har på samme båt er at riggen min er noen kg. lettere. With har alt av deler og tilbehør til Isomat. Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Nefertiti Posted June 20, 2007 Share Posted June 20, 2007 Jeg har Isomatmast. Benns i Sverige leverer deler til dette. om du referer til Omega (ser ikke bort fra det) så er det en kjent svakhet at salingshorninnfestingen ikke er ideel. På min egen er det laget ny innfesting av tidligere eier. En ulempe som jeg nettopp har oppdaget. Og mulig er det en løsning, er at jeg ikke aner hvordan man skal bytte løpehjul i masten. Om dette er unikt for Isomat vet jeg ikke. Det selges jo løse hjul, så det må jo være mulig... Blir kanskje en egen tråd om dette...når jeg får tatt noen bilder. Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
NovaMalin Posted June 20, 2007 Author Share Posted June 20, 2007 (edited) Takk for informasjon! Edited June 20, 2007 by Sjekteeier (see edit history) Quote Pappa, jeg vil sove i båten! Link to post Share on other sites More sharing options...
antiol Posted June 27, 2007 Share Posted June 27, 2007 Noen som vet norsk importør/butikk med deler til Isomat da? Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Mulligan Posted June 27, 2007 Share Posted June 27, 2007 Som nevnt i innlegg #4, With. Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
antiol Posted June 27, 2007 Share Posted June 27, 2007 Som nevnt i innlegg #4, With. Var litt kjapp der ja gitt, takk skal du ha for at du gjentar for oss med dårlig syn og leseevne... a Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts