NovaMalin Startet 19.Juni.2007 Link til dette innlegget Startet 19.Juni.2007 (redigert) Jeg ser i erfaringsdatabasen på sailguide.se at flere båteiere nevner isomatmast som en ulempe. Hva består denne ulempen i? Redigert 19.Juni.2007 av Sjekteeier (see edit history) Sitér dette innlegget Pappa, jeg vil sove i båten! Link to post
NOR_Gandsfjord Svart 19.Juni.2007 Link til dette innlegget Svart 19.Juni.2007 Den er fransk. Ikke noe galt i det, bortsett fra at for svensker er det lettere å få tak i reservedeler fra Selden, John mast o.l, siden disse er svenske. Har hatt isomat tidligere. Har Selden nå. Ingen spesielle bemerkninger til noen av dem. Sitér dette innlegget S/Y Surprise Link to post
NovaMalin Svart 19.Juni.2007 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.Juni.2007 Har hørt at det skal være problemer med innfesting av vant, beslag etc. etter en tid? Sitér dette innlegget Pappa, jeg vil sove i båten! Link to post
Mulligan Svart 20.Juni.2007 Link til dette innlegget Svart 20.Juni.2007 Da har du hørt feil. De bruker samme T-krokene for vantinnfestning som alle andre. Største forskjellen på Isomatriggen min og Seldenriggen som andre har på samme båt er at riggen min er noen kg. lettere. With har alt av deler og tilbehør til Isomat. Sitér dette innlegget Link to post
Nefertiti Svart 20.Juni.2007 Link til dette innlegget Svart 20.Juni.2007 Jeg har Isomatmast. Benns i Sverige leverer deler til dette. om du referer til Omega (ser ikke bort fra det) så er det en kjent svakhet at salingshorninnfestingen ikke er ideel. På min egen er det laget ny innfesting av tidligere eier. En ulempe som jeg nettopp har oppdaget. Og mulig er det en løsning, er at jeg ikke aner hvordan man skal bytte løpehjul i masten. Om dette er unikt for Isomat vet jeg ikke. Det selges jo løse hjul, så det må jo være mulig... Blir kanskje en egen tråd om dette...når jeg får tatt noen bilder. Sitér dette innlegget Link to post
NovaMalin Svart 20.Juni.2007 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.Juni.2007 (redigert) Takk for informasjon! Redigert 20.Juni.2007 av Sjekteeier (see edit history) Sitér dette innlegget Pappa, jeg vil sove i båten! Link to post
antiol Svart 27.Juni.2007 Link til dette innlegget Svart 27.Juni.2007 Noen som vet norsk importør/butikk med deler til Isomat da? Sitér dette innlegget Link to post
Mulligan Svart 27.Juni.2007 Link til dette innlegget Svart 27.Juni.2007 Som nevnt i innlegg #4, With. Sitér dette innlegget Link to post
antiol Svart 27.Juni.2007 Link til dette innlegget Svart 27.Juni.2007 Mulligan skrev: Som nevnt i innlegg #4, With. Var litt kjapp der ja gitt, takk skal du ha for at du gjentar for oss med dårlig syn og leseevne... a Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.