HP-260 Startet 19.Juni.2007 Del på Facebook Startet 19.Juni.2007 Hallais båtfolk... Nå har jo varmen for alvor satt seg over Bergen og jeg har begynt å trekke på meg våttdrakten og børstet støv av vannskiene, wakeboardet og tube-ringen. Alltid like gøyt å holde på med disse vannsportlekene, men når jeg akslererer og svinger brått kommer det en dunklyd nede fra drevet eller transomen mellom drevet og motor. Jeg lurer nå ikkje på om det bare kan være ledene i akslingen som lager lyden, eller er det et faresignal om at noe er gale? Motoren er en Mercuriser 7.3 diesel med Bravo Three drev. Kommentar fra moderator: Emnetittelen er endret, var opprinnelig Dunking i drevet?. Emnetittelen skal fortelle hva emnet handler om. Produktnavn skal være med og CAPSLOCK skal unngås. For informasjon, se dette innlegget samt Etikette Sitér dette innlegget Link to post
Birchwood 320 Svart 19.Juni.2007 Del på Facebook Svart 19.Juni.2007 et dunk eller fleir. knurrelyd vil tyde på slitte drivknuter og eller transom lager. Sitér dette innlegget Fjord 27 AC TMD40 Birchwood 33 Classic 2 X 150 hk Ford Mercraft 19.5 knopWellcraft Excel 26SE V8 Starpowr 7,3 IDI 270Hp(270hk) 37 knop.Firmanavn: Motordeler.com Link to post
HP-260 Svart 24.Juni.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 24.Juni.2007 Dunkingen kommer når man ligger på over 2000 omdreininger og tar en hard sving, da kommer dunkelyden. Det er akkurat som en symaskin og dunkene vare helt til drevet rettes opp. Sitér dette innlegget Link to post
SF Svart 24.Juni.2007 Del på Facebook Svart 24.Juni.2007 Høres ut som deffekt/slitt drivknute. Sitér dette innlegget 2009 Ryds 478 GTI Mercury 50 EFI Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.