roaldbj Startet 19.Juni.2007 Link til dette innlegget Startet 19.Juni.2007 Noen av oss liker å planlegge litt for sommerferien. Havneavgifter er vel ikke så veldig sentralt, men kan ha litt betydning for det totale sommerbudsjettet. Jeg har ikke erfaring med havneavgifter i Norge, men i Danmark er det rabattsystemer for flere overnattinger innen et "samarbeidsområde", eksempelvis omkring Samsø. Ser nå at jeg i Kiel, Dusternbrook for min båt (12.5 meter) skal betale 8 euro per døgn, inklusive vann, strøm og toilett. Det er herfra kort avstand til sentrum. Havna har egen havnesjef og kontinuerlig vakthold. På Ballen ved Samsø er prisen D.kr 110 per døgn, dersom man ligger flere døgn er det rabattordninger. I vår favoritthavn i Ålborg (Vestre Bådehavn) betaler vi kr 100 per døgn (hava har egen resturant - dyreste middag tror jeg er kr 55), omlag samme priser er for Dyvig (Als). Sentralt i den flotte byen Flensborg skal vi betale 15 euro per døgn - og da har vi mange fasiliteter. Euroen ligger vel omtrent på litt i overkant av kr 8 nå for tiden - så da er det bare å regne litt. Ser at prisen i Lilla Bommen i Gøteborg for meg er kr 285. Jevnt over synes det som at prisene er lavest i Tyskland, deretter i Danmark og så i Sverige. Matprisene er også lavest i Tyskland, deretter Danmark og så Sverige. Tyskland er dermed et billig ferieland for oss fritidsseilere. Sitér dette innlegget Link to post
Sydvesten Svart 19.Juni.2007 Link til dette innlegget Svart 19.Juni.2007 Kan ikke bidra annet enn i Norge nå om dagen, og Jomfruland gjestehavn tar 150 inkl strøm for under 35 fot og 200 kroner over. Det er så vidt meg bekjent ikke noen rabatt ordning her for flere dager.. Sitér dette innlegget Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utførtJohann Wolfgang von Goethe 1749-1832 Link to post
Anonym Svart 19.Juni.2007 Link til dette innlegget Svart 19.Juni.2007 Herbern Marina tar 8,- pr. fot pr. døgn. (Uansett etter klokken 18) 08-18 koster det 150,- pr. anløp Ved overnatting trekkes dagprisen fra, slik at man betaler 8,- pr. fot (men minst 150,-) Det var ihvertfall tidligere egne priser for oppholdt på 1 uke og mer, da var det 50,- pr. fot mener jeg.. Oscarsborg har endret prisingen sin, de tar 6,- pr. fot pr. døgn, og 100 for dagvisitt tror jeg. Sitér dette innlegget Link to post
løve Svart 20.Juni.2007 Link til dette innlegget Svart 20.Juni.2007 200 kr inklusve strøm i Grundsund,det samme i Lysekil Sitér dette innlegget Link to post
Otto R Svart 26.Oktober.2007 Link til dette innlegget Svart 26.Oktober.2007 Strekningen Tromsø - Molde var det mye rimelige plasser. Dyrest i Tromsø med kr 200, mens det lå mellom kr 30 i Lofoten til kr 50 -100 resten av kysten, god plass. Sitér dette innlegget Link to post
Sonata 7 Svart 26.Oktober.2007 Link til dette innlegget Svart 26.Oktober.2007 Husker ikke så mye priser fra sommerferien, men det var ivertfall svinaktig dyrt på kjerringøy, for min 23 fots båt kostet det 220 ink. strøm. Tørr ikke tenke hvor dyrt det var foir en større båt Sitér dette innlegget Link to post
Seiljåtten Svart 26.Oktober.2007 Link til dette innlegget Svart 26.Oktober.2007 Kristiansand gjestehavn har et uhyggelig skilt der det står at du må ringe til havnevakta ved ankomst, og at prisen for plass utenfor sesongen er 130 kroner pr. døgn. Dersom du ligger der i 2 måneder uten å betale er båten din havnas eiendom. Vann og strøm er i vinterhalvåret stengt. Jeg tolker dette skiltet slik: Båtfolk skremmes bort pga stiv pris utenom sesongen, men har du et vrak du vil bli kvitt, så legg det i havna der etpar måneder, så er det havnas ansvar. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.