Alicraft 19 med b20 Posted June 19, 2007 Share Posted June 19, 2007 Hei har en volvo penta b20 130 hk (aq130) den har både lukket og åpent kjølesystem. er det noen som har varmeveksler til denne? har hørt at det må gå 30 liter ferskvann per minutt gjennom veksler, hvis dette sier noe. Quote Link to post
mons Posted June 19, 2007 Share Posted June 19, 2007 Hei Hvi du ikke finner noe annet anbefaler jeg en tur til en bilopphugger. Mange biler som har gode varmevekslere der olje avkjøles av kjølvannet. Kanskje noe slikt kan brukes? Det finnes også små radiatorer for oljekjøling som er luftkjølt - står vanligvis under den vanlige radiatoren. Den er fin hvis noen vil bygge varmeapparat.. Mons Quote Mons Link to post
Hydrox Posted June 20, 2007 Share Posted June 20, 2007 Jeg vet Marine & Industrisalg i Bergen har noen Bowmann kjølere liggende i hyllene sine. Brukt har jeg ikke kjennskap til. Quote Link to post
Rino Posted June 21, 2007 Share Posted June 21, 2007 Hei! Jeg har en ferskvannkjøler til B-20 liggende, den skal være i orden. ring meg 90 95 78 33 hilsen Rino Fredrikstad Quote Link to post
hifo Posted June 21, 2007 Share Posted June 21, 2007 har en bowmann veksler som er brukt ca 60 timer .. kjøpte i fjor vinter... ny pris 14000.. tror jeg måtte ha halvparten skulle det være interessant.. beregnet for opptil 200 hk.. Quote dummeste jeg har hørt. Ikke OT-moderator. Link to post
Recommended Posts