Jump to content

Artig pris på Mekonomen.


naumar.no

Recommended Posts

Vil bare dele en litt morsom prisforespørsel jeg hadde på Mekonomen i Porsgrunn i dag. Måtte dessverre innse at starteren min hadde gått i går og for å være klar til helgen dro jeg til mekonomen tidlig i dag morges for å handle rep-kit / nye stifter + holder til starteren av type Bosch. Hadde med starteren og de tok artikkelnummeret (10 sifret bosch-nummer) og kunne konstantere at man ikke fikk reservedeler til den. Jeg kunne derimot få all innmaten ny for 9000.- !!

 

En halv time senere kom jeg ut fra Hansen & Simonsen i Skien med helt ny, komplett Bosch-starter med innslag for 2700.-

Dvs.. den kommer ikke før i morgen, men jeg lever i håpet om at det er riktig type! I såfall lurer jeg på hva Mekonomen holder på med?

Redigert av st (see edit history)

http://naumar.no - Seil- og båtutstyr

 

1994 SeaRay 270 Sundancer m/330hk 7,4L Mercruiser<p>'86 With Vital 1500 m/ 35hk Yamaha | '65 Herwa Star 15' m/ 1986 50hk Johnson | '85 Scand 20' m/ 1985 BUCK dv10m | Silver Viking 14' m/ 2000 15hk Johnson

Link to post
Share on other sites

............................... En halv time senere kom jeg ut fra Hansen & Simonsen i Skien med helt ny, komplett Bosch-starter med innslag for 2700.-

Dvs.. den kommer ikke før i morgen, men jeg lever i håpet om at det er riktig type! I såfall lurer jeg på hva Mekonomen holder på med?

 

Som alle andre pushere, de prøver å tjene mest mulig på minst mulig. Tenk deg at starteren koster Mekonomen 2.000 innpris. Så fall tjener de mer på at 9 av 10 sier nei takk og går, som Hansen & Simonsen tjener på at 10 av 10 sier ja takk og kjøper. Åsså så mye mindre hæssel med reklamasjoner og garantier og lagerhold og innkjøp og gud vet hva. Men, det finnes jo en mellomting mellom 2.700 og 9.000. Basic BI pensum detta.

evenR4u • Som en virvelvind i 8 knop.

Link to post
Share on other sites

På BI lærer man også om solide salg, og jeg antar at uansett hvem butikkeier du hadde spurt, ville han mye heller hatt en salgsrespons nær 10/10 enn 1/10.

 

7000.- i fortjeneste for salg av 1 av 10 er forresten heller ikke mer i fortjeneste enn 10*700 i fortjeneste for salg av 10/10. Dersom man i det hele tatt har mer omkostninger med frakt og lagerbehandling ved kjøp av 10 så dekkes nok disse utgiftene og vel så det i kvantumsrabattene.

 

Beklager, men jeg klarer ikke å forestille meg at dette er en planlagt strategi fra Mekonomen :)

http://naumar.no - Seil- og båtutstyr

 

1994 SeaRay 270 Sundancer m/330hk 7,4L Mercruiser<p>'86 With Vital 1500 m/ 35hk Yamaha | '65 Herwa Star 15' m/ 1986 50hk Johnson | '85 Scand 20' m/ 1985 BUCK dv10m | Silver Viking 14' m/ 2000 15hk Johnson

Link to post
Share on other sites

Spøk å spøk , fikk rep sett til styre sylindern min fra Servi . Dem antyda 2-300- og regninga kom kun på over 1000- ,for 2 små simmringer og et par 0 ringer + +. Ikke mye som sjokkerer lenger..........

 

Tine III

Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBF
Vi sees på sjøen og lytter på K-77

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...