Droll Startet 19.Juni.2007 Del på Facebook Startet 19.Juni.2007 OBS sterke bilder!!! Marerittet som ble virkelig Arne Kjetil Sitér dette innlegget Deler søkes... Link to post
Indiana II Svart 19.Juni.2007 Del på Facebook Svart 19.Juni.2007 (redigert) Men er det ekte? Redigert 19.Juni.2007 av chain_ (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Espen C Svart 19.Juni.2007 Del på Facebook Svart 19.Juni.2007 http://www.nettavisen.no/bat/article1133453.ece Sitér dette innlegget Link to post
Windy37GM Svart 19.Juni.2007 Del på Facebook Svart 19.Juni.2007 Diskusjonen: http://www.yachtforums.com/forums/general-...055-splash.html Joda310 Sitér dette innlegget Alt jeg skriver er synsing og vage spekulasjoner basert på hva jeg har lært oppigjennom. Link to post
skibsplast ohoi Svart 19.Juni.2007 Del på Facebook Svart 19.Juni.2007 Syns dette minnet om fotofikling. Sitér dette innlegget River 350 med 10 hk mercury Suzumar 320 med 6 hk Suzuki Motor stjålet. Link to post
Dolfin Svart 20.Juni.2007 Del på Facebook Svart 20.Juni.2007 Nå har vel de fleste av oss fått båten på vannet (heldigvis), men dette kan jo være et bilde å ha på netthinna neste gang god-båten henger i stroppen. http://www.nettavisen.no/bat/article1133453.ece Sjansen for at dette kan skje er nok helt sikkert til stede, men sannsynligheten for at en fotograf står klar og knipser akkurat i rette øyeblikk vil jeg tro er relativ liten. Et blinkskudd av de sjeldne må man vel kunne si dette er (forutsatt at bilde er ekte). Sitér dette innlegget Link to post
Dolfin Svart 20.Juni.2007 Del på Facebook Svart 20.Juni.2007 (redigert) Oppdaget nettopp at det fantes en tråd som gjaldt denne saken allerede, så noen kan kanskje bidra med å flytte mitt innlegg. Redigert 20.Juni.2007 av Dolfin (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Windy37GM Svart 20.Juni.2007 Del på Facebook Svart 20.Juni.2007 Det er mange gode argumenter både for og imot fotofikling. jeg klarer ikke helt å bestemme meg. Les en av de siste innleggene som bekrefter historien. Han skulle også legge ut flere bilder. Joda310 Sitér dette innlegget Alt jeg skriver er synsing og vage spekulasjoner basert på hva jeg har lært oppigjennom. Link to post
chagall Svart 20.Juni.2007 Del på Facebook Svart 20.Juni.2007 Sjansen for at dette kan skje er nok helt sikkert til stede, men sannsynligheten for at en fotograf står klar og knipser akkurat i rette øyeblikk vil jeg tro er relativ liten. Enig med Dolfin. Dette vil jeg tro er arrangert. Sitér dette innlegget Link to post
Sleipner93 Svart 20.Juni.2007 Del på Facebook Svart 20.Juni.2007 Hvem er det som sitter i båten mens de heiser båten???? Sitér dette innlegget Link to post
tuffff Svart 20.Juni.2007 Del på Facebook Svart 20.Juni.2007 Det tenkte jeg også på. Jeg er selv kranfører i båthavna vår, og vil ikke ha noen i båten under hiv. Vil tro kranføreren har noe og forklare her. mvh tuffff Sitér dette innlegget Link to post
goggen Svart 20.Juni.2007 Del på Facebook Svart 20.Juni.2007 Nettavisens fotoekspert mener bildet er ekte: Bildet av 55-fotsyachten som ramler i vannet må være ekte, mener fotoekspert. Likevel er det noe som ikke stemmer. Sitér dette innlegget Bella 621DC med 175hk Mercury Optimax goggens båtblogg - en liten, men stadig større samling bilder av båter og annet... Link to post
mons Svart 20.Juni.2007 Del på Facebook Svart 20.Juni.2007 Hei Det er ikke alle land som har så nøye regelverk for å løfte folk.. Det selges feks godkjente betongtobber der det er en liten platting hvor det kan stå en mann og åpne tobben. Han er da med på turene mellom støpestedet og betongbilen sammen med den fulle/tomme tobben som løftes av kran. Mons Sitér dette innlegget Mons Link to post
Blue_Dragon Svart 20.Juni.2007 Del på Facebook Svart 20.Juni.2007 Jeg har tror på at bildet er ekte, men det kan være arrangert. Folk har vel nok av penger der nede (eller var det forsikringsvindel). Sitér dette innlegget Link to post
Smiley Svart 20.Juni.2007 Del på Facebook Svart 20.Juni.2007 Det tenkte jeg også på. Jeg er selv kranfører i båthavna vår, og vil ikke ha noen i båten under hiv. Vil tro kranføreren har noe og forklare her. Vel... hva som er lov er vel en ting. Hva som er praktisk i enkelte tilfeller noe helt annet. Må jo innrømme at jeg har selv sittet og dinglet 30 meter over vannflata i en båt (dog 14 fot, ikke 55). Eneste måten å komme seg i land på akkurat der og da etter avsluttet arbeid med å heise i land borerigg og flåte. Stroppene lå da bare under skroget på en glatt alu-buster uten feste forøvrig, så det taket jeg hadde i stroppen var ganske krampaktig...... Sitér dette innlegget AASS for OSS! Drikk Aass og piss Ringnes! Drikk aldri vann (og spis ikke den gule snøen)!! Link to post
skorpo Svart 20.Juni.2007 Del på Facebook Svart 20.Juni.2007 Hvem er det som sitter i båten mens de heiser båten???? Vel - då eg møtte på hurtigruta for å hente Viknesen som kom som dekklast sørfra, fekk eg beskjed om å gå ombord i båten, der han hang ved ripa. Eg bad pent om å få med meg ein matros. Saman vart vi fira ned på sjøen, ingen stroppar losna, matrosen gav meg eit lynkurs i båtbruk (han hadde Viknes sjølv), eg vreid om nøkkelen - og der gjekk vi. I halvmørkret klokka kvart over fire i aprilnatta. Eg fann næraste småbåtkai 200 m unna og matrosen mønstra av. Sitér dette innlegget Link to post
sap_2000 Svart 22.Juni.2007 Del på Facebook Svart 22.Juni.2007 Jeg er ikke i tvil om at bildene er ekte. Ser ut som fremre stropp har røket og båten har sklidd ut av bakre stropp nesten vertikalt og revet med seg propellannlegget som mas ser på bildene i nettavisen. Har selv sittet i en P-35 som ble heist 10-12 meter opp langs skutesiten på et stort frakteskip. Helt vanlig prosedyre når det er vanskelig og komme seg inn eller ut av båten, f.eks ved en meget høy skipsside. Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.