Jump to content

Gummibåt eller redningsflåte


Pjolter

Recommended Posts

Hei min venner . Vi skal på tur, en 3 ukes tur med alle barna ( Små) Og vi har ikke flåte eller gummibåt, tenkte jeg skulle kjøpe en av delene. Hva bør jeg kjøpe? Vi skal ikke på tur uti storhavet, og går heller ikke når det er dårlig vær pga. de minste barna. Så hva bør vi kjøpe? En ny redningsflåte til ca 8000? eller en brukt gummibåt ca 9-10 fot kanskje med en liten motor?

Vi er 2 voksne og 3 barn under 5 år. Takknemlig for svar.

 

Mvh

 

Pjolter

I`!;I`m still confused, but on a higher level. FJORD 38 AC • Polar 20 Vp http://www.home.no/pjolter

Link to post
Share on other sites

Ville nok også satset på gummibåt. Redningsflåten er et rent sikkerhetsprodukt som du (forhåpentligvis) aldri får brukt mens gummibåten har delvis sikkerhetsfunksjonen i tillegg til at den er både nyttig i det daglige og gøy å herje med både for voksne og ikke minst ungene :smiley:

Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808

Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram

If we grew our own food, we wouldn't waste a third of it as we do today. If we made our own tables and chairs, we wouldn't throw them out the moment we changed the interior decor. If we had to clean our own drinking water, we probably wouldn't contaminate it. Mark Boyle.

Link to post
Share on other sites

Det er to ting med ulike bruksområder hvor en bra gummibåt overlapper redningsflåten til en viss grad. Skal en ikke på store overseilinger vil jeg velge jolla, og ut fra et sikkerhetsmessig aspekt skaffe seg en håndholt VHF ( Du får en Cobra under kr 1000). Tenk også godt igjennom sikkerhetstiltak for brann, mann overbord, lekasje og annet som i alle verste fall kan skje. Å ha tenkt igjennom hva en skal gjøre dersom det verste skjer øker sikkerheten drastisk. Ha en fin tur.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...