Sibbern Startet 20.Juni.2007 Del på Facebook Startet 20.Juni.2007 (redigert) Jeg har tenkt å male litt på båten, ihvertfall gi den litt bedre overflate. Og i den sammeheng tok jeg kontakt med Windy for å få farge kode. Den kom raskt tilbake. Beige: Jotun 437 Hvit : Jotun 200 MEN så kom problemet, Jotun vet ikke hvilke farge dette er ? Det ertydligvis gamle koder. Hvit er Hvit, men beige er så mangt. Noen som har ideer om hvor jeg kan få tak i rett farge og hvilke farge kode som gjelder i dag. Svar ønskes....... Redigert 20.Juni.2007 av Sibbern (see edit history) Sitér dette innlegget Ha en fortryllende dag på sjøen. Link to post
Slagskibet Svart 20.Juni.2007 Del på Facebook Svart 20.Juni.2007 Da iler du uten opphold ned til malingspusher avdelingen hos Maxbo og får de til å scanne fargen på båten rett inn i computeren sin også kan de blande maling for deg. Sitér dette innlegget Link to post
Espen C Svart 20.Juni.2007 Del på Facebook Svart 20.Juni.2007 Eller så får du med deg et fargekodekart som du samenligner med din båtfarge Sitér dette innlegget Link to post
Sibbern Svart 20.Juni.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 20.Juni.2007 Da iler du uten opphold ned til malingspusher avdelingen hos Maxbo og får de til å scanne fargen på båten rett inn i computeren sin også kan de blande maling for deg. .... godt forslag, MEN, båten er "blass" og skal friskes opp. Ved scanning vil jeg få ny "blass" farge Sitér dette innlegget Ha en fortryllende dag på sjøen. Link to post
tuffff Svart 20.Juni.2007 Del på Facebook Svart 20.Juni.2007 Hvit er Hvit, men beige er så mangt. Hvit er dessverre ikke bare hvit. Antagelig ikke hvit i det hele tatt, men en eller annen form for grå. Dersom du sjekker mot noe helt hvitt så ser du forskjellen. mvh tuffff Sitér dette innlegget Link to post
Sibbern Svart 20.Juni.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 20.Juni.2007 ....antagelig ikke hvit i det hele tatt, men en eller annen form for grå. På denne båten tror jeg nok hvit er hvit, ihvertfall er hvit godt nok Sitér dette innlegget Ha en fortryllende dag på sjøen. Link to post
tuffff Svart 20.Juni.2007 Del på Facebook Svart 20.Juni.2007 Joda, mulig det, men jeg så på en seilbåt jeg vurderte å kjøpe en gang. Helt hvit båt med blå striper. En del hakk i gelcoaten hadde eier forsøkt å pynte på med hvit gelcoatsparkel. Dette var ikke særlig pent, da den hvite sparkelen virkelig skar ut mot det som jeg trodde var et helt hvitt skrog. mvh tuffff Sitér dette innlegget Link to post
Blue_Dragon Svart 20.Juni.2007 Del på Facebook Svart 20.Juni.2007 Normalt vil en skikkelig rubbing med maskin være mye bedre enn å male. Sitér dette innlegget Link to post
Sibbern Svart 6.Mai.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 6.Mai.2008 DA, var malingen i gang. Fargen ble litt lysere enn orginal, men det ser bra ut. Første strøk er nesten klart, så kommer strøk 2 -3 og kanskje 4. Men det ser ut som om det blir litt appelsin (??? påsken er over, eller ??) Jeg bruker 1 K fra International, sammen med rull og fordriver. Så var det spørsmålet da, vil rubbing hjelpe meg mot appelsin overflaten....... Takknemmelig for utdypende svar. Har lest mye om temaet i forumet i dag, men finner lite om appelsin og ny lakk. Mulig at malermesteren ikke er den med mest erfaring, men jeg har rullet i vei etter beste evne. Sitér dette innlegget Ha en fortryllende dag på sjøen. Link to post
lank Svart 21.Mai.2010 Del på Facebook Svart 21.Mai.2010 Hei, jeg har en Windy fra 1982 SN 26. Hva er fargekoden på den miksen du fikk til, jeg skal lakke en baugspyd som er hvitt nå. Og da er er det veldig greit med blass tone, slik at den er mere enhetlig med resten. Fargeinskanningen kan være en grei løsning men en kan ikke ta med seg båten inn i bytikken. Jeg brakk av noen flik fra slitt kanter kanter på 3-4 mm , men jeg ville tro at det er for småttfor en slik skanner. Så hvis du har en kode, ville det hjelpe meg veldig Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.