Jump to content

Farge - Windy 24 HC, 1977

Sibbern

Recommended Posts

Jeg har tenkt å male litt på båten, ihvertfall gi den litt bedre overflate. Og i den sammeheng tok jeg kontakt med Windy for å få farge kode. Den kom raskt tilbake.

Beige: Jotun 437

Hvit : Jotun 200

MEN så kom problemet, Jotun vet ikke hvilke farge dette er ? Det ertydligvis gamle koder.

Hvit er Hvit, men beige er så mangt.

Noen som har ideer om hvor jeg kan få tak i rett farge og hvilke farge kode som gjelder i dag.

Svar ønskes.......

Redigert av Sibbern (see edit history)

Ha en fortryllende dag på sjøen.

Da iler du uten opphold ned til malingspusher avdelingen hos Maxbo og får de til å scanne fargen på båten rett inn i computeren sin også kan de blande maling for deg.

.... godt forslag, MEN, båten er "blass" og skal friskes opp. Ved scanning vil jeg få ny "blass" farge

Joda, mulig det, men jeg så på en seilbåt jeg vurderte å kjøpe en gang. Helt hvit båt med blå striper. En del hakk i gelcoaten hadde eier forsøkt å pynte på med hvit gelcoatsparkel. Dette var ikke særlig pent, da den hvite sparkelen virkelig skar ut mot det som jeg trodde var et helt hvitt skrog.

mvh tuffff

• 10 måneder senere...

DA, var malingen i gang.

Fargen ble litt lysere enn orginal, men det ser bra ut.

Første strøk er nesten klart, så kommer strøk 2 -3 og kanskje 4.

Men det ser ut som om det blir litt appelsin (??? påsken er over, eller ??)

Jeg bruker 1 K fra International, sammen med rull og fordriver.

Så var det spørsmålet da, vil rubbing hjelpe meg mot appelsin overflaten.......

Takknemmelig for utdypende svar. Har lest mye om temaet i forumet i dag, men finner lite om appelsin og ny lakk. Mulig at malermesteren ikke er den med mest erfaring, men jeg har rullet i vei etter beste evne.

• 2 år senere...

Hei, jeg har en Windy fra 1982 SN 26.

Hva er fargekoden på den miksen du fikk til, jeg skal lakke en baugspyd som er hvitt nå.

Og da er er det veldig greit med blass tone, slik at den er mere enhetlig med resten.

Fargeinskanningen kan være en grei løsning men en kan ikke ta med seg båten inn i bytikken. Jeg brakk av noen flik fra slitt kanter kanter på 3-4 mm , men jeg ville tro at det er for småttfor en slik skanner.

Så hvis du har en kode, ville det hjelpe meg veldig

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...