Jump to content

Flaps på Kragerø 32

Kragerø32

Recommended Posts

Hei

Er det noen som kjenner en eier av Kragerø 32 med vellykket flapsinstallasjon?

Har vurdert å montere flaps etter samtale med tidlgere eier av en lik båt. Han hadde stor suksess da kjølevannsstripen slapp på skikkelig vis og båten fartet dermed godt.

Skulle gjerne hatt beskrivelse eller bilde av hvor på hekken flapsen burde monteres.

Hilsen fartskåt :crazy:

Sjøstjerna støpte og monterte flaps på sin Kragerø 32 før han solgte den til påske iår ,men han testa den og skjekka detta før båten blei levert . Mener han sa at han nesten angra på salget da båten blei noe helt anna med flaps på ,men detta kan du jo spørre han om. Send han en IM så kansje han har dem svara du er ute etter .

Tine III

Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBF
Vi sees på sjøen og lytter på K-77

Hei,

Har denne båten selv og har en kamerat som også hadde samme båt. Han støpte på hekken slik at denne bel bortimot helt rett bak. I ytterkant på hver side synes jeg det ble ca 20 cm med glassfiber. Så monterte han trimflapsene. Han hadde en 154 Hk Ford motor i båten. Fartsøkning anslo han selv til under en knop, fra 13,5 til 14,5. Han mente selv at båten løftet seg en god del bak slik at båten ble mer behagelig å kjøre.

Hei

Interessante opplysninger. Har selv en 165hk VP hvor propellen er i største laget. Ønsker derfor å sjekke om flaps hjelper før jeg bestiller ny propell. Gjør max ca 14 knop, men har bare knappe 3200omdr og 40-motoren yter maks på 3600omdr(planlegger selvfølgelig ikke å kjøre rudt på 3600)

Kan som en sidekommentar opplyse at jeg prøvde en skew back en periode (har konvensjonell 4-blads selv). En så formidabel støyredusjon kunne jeg aldri ha forutsett. Nypropellen skal uten tvil være skew back.