Jump to content

Suzuki DF 2.5hk, skal det være kontrollstråle?


Puffin

Recommended Posts

Hei

Kjøpte en DF 2,5 i fjor. Ved første start på motoren merket jeg at det var dårlig med kjølestråle. Det bare "gurglet" litt og spyttet ut litt vann av og til. Snakket med forhandler, og han sa at det ikke skulle være kjølestråle på denne motoren... selv om det står i manualen. Nå har eg også lagt merke til at det kommer eksos ut samme plass. Når jeg holder fingeren foran så kommer all eksos ut under vann. Detn bråker jo ganske mye også når eksosen kommer ut over vann, noe som stemmer dårlig med en artikkel i et eller annet båtblad.

 

Er det noen som har kommentarer til dette. Er litt i villrede på hva jeg skal gjøre med dette.

Kommentar fra moderator:

Emnetittelen er endret, var opprinnelig DF 2,5.

 

Emnetittelen skal fortelle hva emnet handler om. Produktnavn skal være med og CAPSLOCK skal unngås. For informasjon, se dette innlegget samt Etikette

Link to post
Share on other sites

Vår gjør det samme.

Har nå snakket med importør, og de sier det skal være slik....

 

 

Teller på fingrene mellom Honda 2.3 og Suzuki 2.5. Har hatt Honda 2 Hk tidligere, luftavkjølet og bråkete, men lett. Trodde Suzukien var mere stillegående, men dette tyder evt. på det motsatte

Ville prøvd begge før kjøp. Suzukien imponerer ikke pga støy.

Link to post
Share on other sites

Låner tråden litt, håper det er greit!?

Har selv en eldre Yamaha 8hk (ca. 80-84 mod.)som så vidt "spytter" ut litt vann. Hadde ventet en stråle med kjølevann, så jeg var litt skeptisk til å begynne med. Skal det være sånn, også på denne?

Motoren er i bruk av junior på andre sesongen nå, og har ikke merket noe "skummelt". Motoren er i tillegg særdeles lettstartet!

AASS for OSS! Drikk Aass og piss Ringnes!
Drikk aldri vann (og spis ikke den gule snøen)!!
 

Link to post
Share on other sites

ta av lokket og se om det går en slange fra blokka og ut gjennom huset en eller annen plass. Dersom det er en slik er det sannsynligvis sladrestrålen din, dersom den ikke er der har du ikke sladrestråle. Gjennom eksosen vil det også komme vann, men har sett mange som mener at dette ikke er et "sikkert" tegn på kjøling.

 

- Anders m.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...