Rolfsnes Startet 20.Juni.2007 Del på Facebook Startet 20.Juni.2007 Har nyleg skaffet meg ei jolle til sønnen min. Var på jakt etter ei With jolle og slo til på ein kalt 200, av gammel årgang. Det som imiddlertid var litt merkeleg var at med jolla fulgte dt med full seglføring og senkekjøl, noe som ser ut til å vere orginalt, men som eg aldri har høyrt om. Har noen andre av medlemmene høyrt eller erfart noe om slike seil joller? Beklager men bilder kommer seinare Sitér dette innlegget Link to post
tuffff Svart 20.Juni.2007 Del på Facebook Svart 20.Juni.2007 Joda, jeg husker den jolla. Utstyret er nok originalt, men jeg vet ikke noe spesielt om den, bortsett fra at den gikk omtrent tilsvarende ti-fotern med motor, og faktisk var mulig å seile med. mvh tuffff Sitér dette innlegget Link to post
Seilaren Svart 20.Juni.2007 Del på Facebook Svart 20.Juni.2007 Har både hørt og sett dette, men aldri seilet en selv... Sitér dette innlegget God samvittighet skyldes ofte dårlig hukommelse. Fritjof Brandt Link to post
Ingar Svart 20.Juni.2007 Del på Facebook Svart 20.Juni.2007 Alle "seilbåt " modellene til With hadde bordganger. Så dette er ikke samme skroget som en vanlig 200 jolle. Sitér dette innlegget Link to post
Hydrox Svart 20.Juni.2007 Del på Facebook Svart 20.Juni.2007 Jeg har faktisk sett en 8 fots with med senkekjøl en gang, men dette er dog den eneste with'en jeg har sett som er beregnet for seilføring. Sitér dette innlegget Link to post
NovaMalin Svart 21.Juni.2007 Del på Facebook Svart 21.Juni.2007 I min pure ungdom var det flere som hadde withjoller beregnet for seiling som motorbåter. Disse var svært lette, pga enkelt skrog etc. De er like stive i skroget som jollene beregnet for motor, og har vel heller ikke innlagt noe særlig flytelegemer. Pga vekten er de svært raske, og relativt lette å "flippe" med dersom man har for stor motor, ikke spesielt trygt med andre ord. Passer vel greit med en 3 - 4 hk eller noe slikt. Vi ekspererimenterte med STORE motorer, og det gikk styggfort. Strekkfisker ble montert fra akterspeilet til aktertofta for å stive det av, og sandsekker ble lagt i baugen. Sitér dette innlegget Pappa, jeg vil sove i båten! Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.