GameOver Startet 20.Juni.2007 Del på Facebook Startet 20.Juni.2007 Noen som vet om den måler i METER? Ser på bilde at det er FOT Sitér dette innlegget Link to post
bao Svart 20.Juni.2007 Del på Facebook Svart 20.Juni.2007 Hei Den har meter også. bao Sitér dette innlegget Link to post
evenR4u Svart 20.Juni.2007 Del på Facebook Svart 20.Juni.2007 Jau, da. Jeg hadde et slikt ekkolodd. Greit å stille om til meter. Fot er antakelig default. Syntes Cuda 168 var veldig bra greier til en rimelig penge. Du finner manual på Cuda 168 manual Sitér dette innlegget evenR4u • Som en virvelvind i 8 knop. Link to post
GameOver Svart 20.Juni.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 20.Juni.2007 Ok ! Men på bilde, er de "greiene" fisker? ser ut som fulger :P Går det an og bytte om at det ser mer ut som fisker? Sitér dette innlegget Link to post
Skvulpen Svart 20.Juni.2007 Del på Facebook Svart 20.Juni.2007 Kanskje giveren er montert opp - ned, - det er måker du ser? Sitér dette innlegget Link to post
hifo Svart 20.Juni.2007 Del på Facebook Svart 20.Juni.2007 ja , du kan bytte til fisk og til ingen fisk om du vil.. Sitér dette innlegget dummeste jeg har hørt. Ikke OT-moderator. Link to post
GameOver Svart 20.Juni.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 20.Juni.2007 Men går det an og bytte om at det ser mer ut som fisk. Det ser jo ut som fulger :S Sitér dette innlegget Link to post
CB. Svart 20.Juni.2007 Del på Facebook Svart 20.Juni.2007 (redigert) Kan tenkes det er flyge fisk du ser Synes jeg ser en gris med fiskestang også.......hhmmm tror jeg tar en cognac til Redigert 20.Juni.2007 av Contraband (see edit history) Sitér dette innlegget Sport og fritid M.W.Lem. Kano, kajakk, Sommer og vintersport Link to post
olpi Svart 20.Juni.2007 Del på Facebook Svart 20.Juni.2007 "måkene" er ingen symbol med hvordan et ekko fra fisk kan se ut. Velger du fiskesymbol på så får du presentert en fisk når et slikt ekko dukker opp. Sitér dette innlegget Link to post
GameOver Svart 21.Juni.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 21.Juni.2007 Men når jeg skal montere hekksvingen.. Noen som kan gi noen tips åssen man skal få den tett, når man skrur inn to skruer under båten Sitér dette innlegget Link to post
Sleipner93 Svart 21.Juni.2007 Del på Facebook Svart 21.Juni.2007 (redigert) Har du dette ekkoloddet? Hvor er det billigst og følger det med giver?? Redigert 21.Juni.2007 av Sleipner93 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
GameOver Svart 21.Juni.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 21.Juni.2007 Bestilte det igår på (www.nettbaat.no) Kostet 900,- kr. med frakt. Tror det følger med giver. Sitér dette innlegget Link to post
abbor Svart 21.Juni.2007 Del på Facebook Svart 21.Juni.2007 Eagle lodd leveres alltid komplett med svinger Sitér dette innlegget Link to post
Sleipner93 Svart 21.Juni.2007 Del på Facebook Svart 21.Juni.2007 Hei Gameover. Kan ikke du ta noen bilder av det når du får det og slikt? Vurderer å bestille et slikt selv. Sitér dette innlegget Link to post
GameOver Svart 21.Juni.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 21.Juni.2007 Ok. Skal prøve og huske det ;) (Hva skal jeg ta bilde av? ) Men når jeg skal montere giveren under båten skal jeg ta selekon rundt der jeg skal faste den? eller noen annet, greier? :P Sitér dette innlegget Link to post
Sleipner93 Svart 21.Juni.2007 Del på Facebook Svart 21.Juni.2007 Tja du kan fek.s ta bilde av giveren. Sitér dette innlegget Link to post
Ingar Svart 21.Juni.2007 Del på Facebook Svart 21.Juni.2007 Noen som kan gi noen tips åssen man skal få den tett Hekksvinger til Fishfinder/ekkolodd (innlegg 3) Grunnen til at fisk ser ut som fugl er at strålen fra ekkoloddet ikke er som en laser, men spres utover i en vinkel som er avhengig av frekvensen. Når båten kjører over fisken vil den detekteres når den er i utkanten av strålen. Da er avstanden litt lenger enn når den står rett under båten. Så kjører båten videre og avstanden øker igjen. Dette vil da vises som en bue på skjermen. Som man ser er også "vingen" tykkest på toppen. Det er fordi fisken da befinner seg rett under båten og ekkoet er kraftigst. (Tykkelsen forteller styrken på ekkoet) PS: Man skal være heldig hvis man får så fine fiskebuer på en billig lodd, det er nok ikke et autentisk bilde som er vist. Sitér dette innlegget Link to post
Sinten Svart 21.Juni.2007 Del på Facebook Svart 21.Juni.2007 Eg har akkurat montert eit Eagle Cuda 242 (storebroren til 168) med hekksvingar i båten min. Dette er berre litt dyrare en 168 men har betre oppløysing og måler djupare. La berre ein kladd med sika i hola føre eg skrudde skruene på plass. Viss båten flyt i morgo så går eg ut i frå at det er tett Kan godt laste opp eit bilete viss du vil, Slipner93, men montering av svingar vert nok ikkje heilt det same på din båt. Sitér dette innlegget "Hadde gud ment at det skulle finnes plastbåter,hadde han skapt plast trær" Link to post
Sleipner93 Svart 21.Juni.2007 Del på Facebook Svart 21.Juni.2007 Hadde vært flott Sinten. Sitér dette innlegget Link to post
Sinten Svart 21.Juni.2007 Del på Facebook Svart 21.Juni.2007 Hekksvingar: Sitér dette innlegget "Hadde gud ment at det skulle finnes plastbåter,hadde han skapt plast trær" Link to post
abbor Svart 21.Juni.2007 Del på Facebook Svart 21.Juni.2007 Svingeren bør monteres på andre siden av motoren. Mindre forstyrrelser der pga av rotasjonsretningen til propellen. Sitér dette innlegget Link to post
Sinten Svart 21.Juni.2007 Del på Facebook Svart 21.Juni.2007 Der er givaren til trykkloggen, så den plassen er opptatt. Dessutan er bruk av ekkolodd kun aktuelt i låg fart, så då er det forhåpentligvis ikkje så store forstyrrelsar. Eg får teste litt i morgo, finne ut ved kva fart det verkar osb. Eg sjøsette kl 07:00 i dag tidlig så eg har ikkje fått tid til å prøve så mykje av utstyret endå Sitér dette innlegget "Hadde gud ment at det skulle finnes plastbåter,hadde han skapt plast trær" Link to post
VO`n Svart 22.Juni.2007 Del på Facebook Svart 22.Juni.2007 Du får komme tilbake med en "rapport" om Cuda`n... Sitér dette innlegget Link to post
Hilmar 2 Svart 22.Juni.2007 Del på Facebook Svart 22.Juni.2007 Nå har jeg hatt 2 cudaer den ene var i jolla utvendig montert og i taubåten montert innvendig! Sitér dette innlegget Hilmar 2, jobber på slepebåten Gyltingen Link to post
M/S Bastard Svart 22.Juni.2007 Del på Facebook Svart 22.Juni.2007 Vanskelig og få til en god plassering av hekksvinger på trebåt Sleipner. Jeg løste det på denne måten på Aurora, da jeg hadde hekksvinger. Fikk det gratis så da gjorde jeg det enkelt. Jeg festet denne med en skrutvinge på rekka. Dårlig bilde Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.