Jump to content

Eagle Ekkolodd Cuda 168


GameOver

Recommended Posts

Noen som kan gi noen tips åssen man skal få den tett

Hekksvinger til Fishfinder/ekkolodd (innlegg 3)

 

Grunnen til at fisk ser ut som fugl er at strålen fra ekkoloddet ikke er som en laser, men spres utover i en vinkel som er avhengig av frekvensen.

Når båten kjører over fisken vil den detekteres når den er i utkanten av strålen. Da er avstanden litt lenger enn når den står rett under båten. Så kjører båten videre og avstanden øker igjen. Dette vil da vises som en bue på skjermen.

Som man ser er også "vingen" tykkest på toppen. Det er fordi fisken da befinner seg rett under båten og ekkoet er kraftigst. (Tykkelsen forteller styrken på ekkoet)

 

PS: Man skal være heldig hvis man får så fine fiskebuer på en billig lodd, det er nok ikke et autentisk bilde som er vist.

Link to post
Share on other sites

Eg har akkurat montert eit Eagle Cuda 242 (storebroren til 168) med hekksvingar i båten min. Dette er berre litt dyrare en 168 men har betre oppløysing og måler djupare. La berre ein kladd med sika i hola føre eg skrudde skruene på plass. Viss båten flyt i morgo så går eg ut i frå at det er tett :wink:

 

Kan godt laste opp eit bilete viss du vil, Slipner93, men montering av svingar vert nok ikkje heilt det same på din båt.

"Hadde gud ment at det skulle finnes plastbåter,hadde han skapt plast trær"

 

my_ads.gif

Link to post
Share on other sites

Der er givaren til trykkloggen, så den plassen er opptatt. Dessutan er bruk av ekkolodd kun aktuelt i låg fart, så då er det forhåpentligvis ikkje så store forstyrrelsar. Eg får teste litt i morgo, finne ut ved kva fart det verkar osb. Eg sjøsette kl 07:00 i dag tidlig så eg har ikkje fått tid til å prøve så mykje av utstyret endå :crazy:

"Hadde gud ment at det skulle finnes plastbåter,hadde han skapt plast trær"

 

my_ads.gif

Link to post
Share on other sites

Vanskelig og få til en god plassering av hekksvinger på trebåt Sleipner.

 

Jeg løste det på denne måten på Aurora, da jeg hadde hekksvinger.

Fikk det gratis så da gjorde jeg det enkelt.

 

Jeg festet denne med en skrutvinge på rekka.

Dårlig bilde

 

hekksvinger2.jpg

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...