jensemann2 Posted June 20, 2007 Share Posted June 20, 2007 Jeg vurderer å selge min Oksø 32 seilbåt og kjøpe daycruiser. Da har jeg ca 150.000 å kjøpe for. Er mye på finn.no, men jeg vet ikke hva jeg vil ha ennå. Bør gå over 25 knop, innenbords? Kanskje like greit med utenbords 4takt? Eller innenbords diesel? hva får jeg for 150? Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
C-marine Posted June 20, 2007 Share Posted June 20, 2007 (edited) Ang valg av utenbords motor, 2taktere har de siste årene blitt like bra som en 4taktere. Ikke mye forskjell på bensin forbruket der, et eksempel er evinrude e-tec (2-takt). Edited June 20, 2007 by C-marine (see edit history) Quote Båter: Yamarin 4410/ Yamaha 40hk, Gplast 700SE/yanmar 120hk, Andunge/seil, Aquaquick MS 300/5hk tohatsu Enda en med båt lappen! Link to post Share on other sites More sharing options...
Sinus_nor Posted June 20, 2007 Share Posted June 20, 2007 Hvor stor skal båten være? Hva skal du bruke den til? Skal du/dere sove over i båten må du nok velge en litt eldre båt/motor... Men er målet godturer uten overnattning: Denne er en fin båt! Utter D51 Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
jensemann2 Posted June 20, 2007 Author Share Posted June 20, 2007 hadde vært kjekt å sove over i båten ja. Likte den uttern båten. Er det 2 eller 4 takt? Fant det ikke avannonsen. Så ut som en 2-takt? Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
ola dunk Posted June 20, 2007 Share Posted June 20, 2007 scand 26 hc. det er en båt jeg sns er fin. kan du få billig med litt pussing. og kjøp etter ferien. ellers har jeg en til salgs. hmmmm. men den er ikke i orden ennå. skal selge eter ferien. men da vurderer jeg windy 25 fc. fin båt som er stødig og god båt. med plass til 4-5 over natten. Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
ADNOH Posted June 20, 2007 Share Posted June 20, 2007 Jeg er svært godt fornøyd med min Skibsplast 605 m/ Suzuki DF 115. Båten har god uteplass og fin løsning med gangfelt fram til dekk foran. Barna er svært glad i denne løsningen, det er alltid stas å sitte fremme på dekk når vi kjører sakte fart. Cabinen er akurrat stor nok til overnatting for 2 voksne og 1 barn. I tillegg kan 2 barn ligge på solsenga. Båten har svært mange praktiske løsninger som fungerer bra i praksis. Båten er solid bygd å tåler hardt bruk i år etter år uten ta skade av det. Skulle jeg valgt daycruiser igjen så hadde valget falt på Skibsplast igjen, Quote 2015 Mazda 2016 US Ford Link to post Share on other sites More sharing options...
Skvulpen Posted June 20, 2007 Share Posted June 20, 2007 Jeg er svært godt fornøyd med min Skibsplast 605 m/ Suzuki DF 115. Han får vel ikke en slik båt for 150.000? Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
ola dunk Posted June 20, 2007 Share Posted June 20, 2007 er mulighetene for at barn kan ligge i telt så åpner mulighetene seg mye, tenk på det Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Ancas Posted June 21, 2007 Share Posted June 21, 2007 hva med en slik som jeg har ? er godt fornøyd med denne ;-) http://www.sanmarin.no/castelloHT.html Quote CastelloMarine 533HT- 40/50HK Yamaha yeto 2Takt !! Link to post Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts