Jump to content

Ny avansert værside fra DNMI


Lars H.

Recommended Posts

Hei.

 

Ny værside fra Meteorologisk Institutt i sammarbeid med NRK er nå på nett. Foreløpig er det en beta-versjon med offisiell åpning uti september. Men så langt ser det lovende ut.

 

Adresse: http://yr.no

 

Lars H.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Fikk den ikke å virke lenger nå :confused:

Står følgeende på siden nå:

 

Du ser no på betaversjonen av den nye vêrtenesta frå Meteorologisk institutt og NRK.

yr.no er ikkje lansert, og det er framleis ein del tekniske feil på sidene som vi arbeider med å få retta.

21.06.2007: Vi har tekniske problem med sidene i dag på grunn av stor trafikk. Dersom du får feilmeldingar: prøv om att litt seinare..

mvh Knut Erik

Link to post
Share on other sites

Alltid interessant med nye værtjenester, men etter en rask gjennomgang fant jeg lite og ingenting av ny informasjon her som ikke DNMI ikke har av info på de eksiterende sidene. Tekstvarsel, nedbørsradar, båtvarsel, hav- og kystvarsel finnes jo alt sammen på de gamle sidene. Hva er nytt??

Link to post
Share on other sites

ja den var ikke dum.

lurer på hvor lenge vi får dette gratis :confused:

 

Denne siden er finansiert av lisenspenger og skattepenger, så den er og vil være gratis. (du betaler allerede gjennom skatteseddelen og lisenspengene)

 

 

Alltid interessant med nye værtjenester, men etter en rask gjennomgang fant jeg lite og ingenting av ny informasjon her som ikke DNMI ikke har av info på de eksiterende sidene. Tekstvarsel, nedbørsradar, båtvarsel, hav- og kystvarsel finnes jo alt sammen på de gamle sidene. Hva er nytt??

 

Meteorologisk institutt heter ikke lenger DNMI, men met.no. Det som er nytt og som åpenbart er lett å se er det nye grensesnittet og den ekstreme utvidelsen av tilgjengelig data. Dette er data som man tidliger har måttet betale for men som nå er tilgjengelig for alle. Som det står på siden så er den ikke ferdig enda, og vil innholde MYE mer når den er ferdig. Tipper de aller fleste vil bli meget imponert over hva som skal bli fritt tilgjengelig for alle. Det eneste som kan virke som en sky i horisonten er Telenor sin utmeldelse av NIX, noe som kan føre til at noen kunder må betale for denne tjenesten, enten i form av tregere hastighet, eller i penger.

Senior-du er min helt!

Link to post
Share on other sites

Jeg er meget imponert over sidene. Men jeg får ikke printet ut noe, andre som har samme problemet?

 

Lars H.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Nå er vel dette bare en beta versjon om jeg har forstått dette rett, og det betyr vel at at det kan være en del "bugs" på siden etter mitt syn, noe som blant annett kan medøfre at den ikke kan vises akkurat for øyeblikket... Jeg vil tro at siden blir bra nå den åpner til høsten..

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post
Share on other sites

Jeg må si at http://yr.no har hatt en svært god prognose for Horten i dag. Ligger nå i gjestehavna. Prognosen sa at nedbøren ville avta omlag kl 17. Nå (kl. 17.15) er det opphold, og en tiltagende del av himmelen blir blå. Har sett på http://yr.no for flere deler av Kattegat de kommende 10 døgnene, og jeg tror nok at denne siden kommer til å bli en sentral side i sommer.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...