Jump to content

Bravo 1-2-3 drev til en Bayliner 2556?


Spirit

Recommended Posts

Hei

Prøver å få noen nyttige tips på forumet før jeg bestiller motor og drev til min Bayliner 2556 1988 modell.

Jeg har bestemt meg for å kjøpe en FNM 250 HK maskin men det er vanskelig å bestemme seg for hvilket bravo

drev som passer best. Har fått anbefalinger om alle typene og dermed blir jeg litt rådvill.

Har også fått beskjed om at det er en fordel å senke bravo drevet 3-4 cm i forhold til Cobra drevet som var der før.

Lurer også på om det er så enkelt som de sier å bytte ut Cobra drevet med ett Bravo drev, samme utskjæringen blir

det sagt.

Håper på mange nyttige tips fra alle dere som har prøvd det meste før.

 

PS ! Send meg gjerne en mail.

 

Mvh

Spirit

Link to post
Share on other sites

vel.for meg er valget enkelt. b3. lettere manøvrering,bedre sving,aks. hadde b2 før og skjønner ikke hvordan eg klarte bakke med singel prop. sikkert bortskjemt nå. med b2 slapp propellen i litt sjø og ved skarp sving. med b3 er det mye bedre.

 

minus er prop pris.

Fjord 27 AC TMD40

Birchwood 33 Classic 2 X 150 hk Ford Mercraft 19.5 knop
Wellcraft Excel 26SE V8 Starpowr 7,3 IDI 270Hp(270hk) 37 knop.
Firmanavn: Motordeler.com

Link to post
Share on other sites

Skiftet selv til dieselmotor og B 2 drev ( 2 : 1 )på samme modell som du har. Hullet passet, men jeg måtte borre 2 nye hull over hullet. Når motor ( 190 hk) var innkjørt gjorde båten 27 kn på max. Har nå B 3 på en nyere/større modell og synes det er topp, spesielt ved manøvrering akterover. Lykke til :cheers:

Maxum 4100 scb, Chenette III

Link to post
Share on other sites

Takk for svarene !!

Hva kan jeg forvente av fart på en slik båt med de forskjellige drev alternativene?

Vurdere fortsatt Bravo 1 pga propell kostnader, det er billigere å forsøke flere alternativer

med ett Bravo 1 kontra Bravo 3. Tenker jeg feil nå?

 

Mvh

Spirit

:confused::confused::confused:

Link to post
Share on other sites

Takk for svarene !!

Hva kan jeg forvente av fart på en slik båt med de forskjellige drev alternativene?

Vurdere fortsatt Bravo 1 pga propell kostnader, det er billigere å forsøke flere alternativer

med ett Bravo 1 kontra Bravo 3. Tenker jeg feil nå?

 

Mvh

Spirit

:confused::confused::confused:

Mitt råd er at du tar kontakt med Norsk Bilcompani (Kjell Olsen 22 64 64 60) i Oslo. Han selger Mercruiser drev og har vært premiert Bayliner impobrtør / forhandler i en årrekke. Her får du de beste råd og de beste prisene. Sitt klar med alle data om båt og motor, og han finner fort ut hvilket drev og hvilken propell du skal ha.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...