Jump to content

dekksalong seilbåt

Sun Flyer

Recommended Posts

Forstår ar du aldri har seilt en Regina ja. :smiley:

Jeg har hatt en Dufour 36 Classic, som vant Færder i LYS klasse 1,18-1,20 tre år på rad. Denne båten var hvertfall kjedelig å seile, i forhold til Regina'en. :smiley: Tror nok du skal ganske kraftig opp i fot på en turbåt, før du seiler fra meg. :cheers:

Nauticat 37. Nauticat i Leangbukta har, hvis den ikke er solgt, en brukt Naticat 37 til ca 2,5' til salgs for kunde. Jeg så denne på "minimessa" deres, og den er gedigen. Den er med akterkabin, og utsikten fra styreposisjon kan ikke bli stort bedre. Tre lugarer hvorav den ene er to stikkøyer under salongen. Hadde jeg hatt mulighet til å velge båt uansett prisklasse ville jeg vurdert denne...

Seilerhilsen fra Kosmix!

Logg og blogg: x79.blogspot.com

Twitter: Følg meg her!

explaining.gif

Noen som vet noe mer om Hanse 371 DS? Synes Degerø 331 er en veldig fin båt. Ligger vel også en Nordship 35 på finn nå for 1.6 mill. Forøvrig har vi jo også tyrkiske EGE som nå selger svært rimelige dekkssalongbåter. Dog litt skeptisk til at de skryter av dekk konstruert i sandwich med plywood-kjerne og teakdekk oppå dette igjen.

Nå har jeg fått litt tid til å se på dette.

Forstår ar du aldri har seilt en Regina ja. :smiley:

Jeg har hatt en Dufour 36 Classic, som vant Færder i LYS klasse 1,18-1,20 tre år på rad. Denne båten var hvertfall kjedelig å seile, i forhold til Regina'en. :smiley: Tror nok du skal ganske kraftig opp i fot på en turbåt, før du seiler fra meg. :cheers:

Bortsett fra at r43 er for dyr, er den i følge spesifikasjonene underrigget så det holder i forhold til vekt. Derfor er den treg i lite/mellomvind. I veldig mye vind vil den ha for mye avdrift på kryss pga den grunne kjølen. Min nåværende båt veier 7,5 tonn og har 94 kvm seil på kryss. Reginaen din veier 12,5 tonn og har 92 kvm. Det sier vel litt?

Et alternativ til med dekksalong; Sunbeam 42

Den har omtrent de samme samme spec som reginaen. Men litt dypere kjøl kan gi litt bedre bitt på kryss i hard vind.

Begge båtene har rullemast som standard. Det er ikke spesielt smart verken for sikkerheten eller seilegenskapene. Vi får se om Hanse klarer å levere gode nok egenskaper på den nye modellen. Nauticat 37'en er uaktuell pga den er mindre enn min nåværende båt. Man går ikke ned i størrelse når man bor i båten... Hanse 371 ds er samme skrogen som hanse 371, men med dekksalong. En praktisk båt som også seiler bra. Lurer på hvorfor den gikk ut av produksjon så raskt.

Motorbåt er harry - A. Rosèn

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...